Harju Elektri kvartalikäive kasvas kolmandiku võrra

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Harju Elektri juht Andres Allikmäe.
Harju Elektri juht Andres Allikmäe. Foto: PEETER LANGOVITS / PM/SCANPIX

Tööstuskontserni Harju Elekter käive kasvas tänavu teises kvartalis aastaga 34,9 protsenti 33,9 miljoni euroni.

Poolaasta konsolideeritud müügitulu suurenes võrreldava perioodi suhtes 40,4 protsenti ja jõudis 59,8 miljoni euroni. Müügimahtude tõus tuli läbi tellimuste mahu suurenemise, aga ka läbi uute äriühenduste soetamise 2017. aasta teises pooles ja käesoleva aasta jaanuarikuus, teatas Harju Elekter börsile.

Teise kvartali puhaskasum langes aastaga 1,5 protsenti 1 miljonile eurole, samas poolaasta puhaskasum kukkus 95,7 protsenti 1,2 miljonile eurole.

Aruandekvartalis teeniti 81,5 protsenti müügituludest tootmise segmendist ning kinnisvara ja muud tegevusalad andsid kokku 18,5 protsenti müügimahust. Poolaastaga moodustas tootmise segment kontserni müügituludest 80,5 protsenti. Kinnisvara segmendi müügitulu kasvas aruandekvartalis 200 000 eurot 600 000 euroni ja poolaastate võrdluses 300 000 eurot 1,2 miljoni euroni.

Kinnisvara segmendi müügitulu suurenemine võrreldes eelmise perioodiga on seotud pikaajalise suurrentniku lahkumisega kontserni rendipindadelt 2017. aasta alguses, langetades võrdlusperioodi müügitulu. 2017. aasta sügisest Allika tööstuspargis valminud ja Stera Technologies AS-ile rendile antud uued tootmis- ja laohooned ning jooksva aasta alguses kasutusse võetud laohotell on müügitulu languse kinnisvara segmendis peatanud ja suurendanud renditulusid käesoleval aastal.

Kontserni väljapoolt Eestit teenitud müügitulu moodustas aruandekvartalis 89,5 protsenti, kasvades 10 miljoni euro võrra 30,3 miljoni euroni ning poolaasta võrdluses 89,4 protsenti, kasvades 19,6 miljoni euro võrra 53,5 miljoni euroni.

Ettevõtte suurim turg on Soome, kuhu müüdi nii aruandekvartalis kui ka poolaastas 70 protsenti kontserni toodetest ja teenustest. Kvartalite võrdluses kasvas müük Soome turule 6,5 miljonit eurot 23,7 miljoni euroni ning poolaastate võrdluses 44,6 protsenti ehk 12,8 miljonit eurot 41,7 miljoni euroni. Aruandekvartali müügitulu tõusust poole andis 2017. aasta juunis soetatud Soome tütarettevõte Telesilta Oy, kuid jõudsa kasvu taga olid ka 2016-2017 aastatel sõlmitud suuremahulised lepingud Soome võrguettevõtetega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles