Ämari lennuväli võib 2015. aasta lõpuks NATO lennukeid ööpäevaringselt ja iga ilmaga vastu võtta, kuid lisaks betoonile ja kõrgtehnoloogiale on Ämaris tarvis ka inimesi, keda on kaitseväel praeguse palgafondi juures keerukas leida.
ERR: õhuvägi on hädas Ämarisse personali leidmisega
Praegu tõusevad Ämari lennurajalt õhku herilasevärvi võõbatud Läti õppelennukid, mille Eesti riik on rentinud Läti vigurlennufirmalt meie ja Läti sihitajate ehk ülehelikiirusel hävitajate lennujuhtide koolitamiseks, vahendab ERR Uudised.
Kuid selleks, et NATO lennukid saaks siin maanduda ja õhku tõusta, on tarvis palju inimesi – kui siia oodati maanduma Briti kaitseministrit ja USA õhuvägede ülemat Euroopas, oli puudus näiteks tavalistest pritsumeestest ning appi tuli kutsuda Keila tuletõrjekomando.
Lisaks päästjatele tuleb tööle võtta muidki professionaale ning võrreldes praeguse olukorraga on juurde tarvis umbes 150 inimest – meteorolooge, lennujuhte, kütusetankijaid ja kaubakäitlejaid.
«Kaitseväes veel kehtivad masuaegsed palgalõiked ja signaal valitsuselt on, et lähema paari aasta jooksul palkasid ei tõsteta, kui ei leita võimalusi olla sisemiselt efektiivne, aga kuna õhuvägi peab tegelikult kasvama, mitte kahanema, siis meil neid efektiivsuse võimalusi on väga napilt,» selgitas Tarien.