Rukki kanali süvendustöödeks oodatakse õiget ilma

Karel Reisenbuk
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rukki kanal on Hiiumaa ja mandri vahelise laevatee kõige ohtlikum osa.
Rukki kanal on Hiiumaa ja mandri vahelise laevatee kõige ohtlikum osa. Foto: Postimees

Rukki kanali hooldussüvendustööde hanke võitnud Insenerehituse AS on tööks valmis, ent muutlike ilmastikutingimuste tõttu pole olnud võimalust süvendamisele eelnevate tuukritöödega alustada.

Veeteede Ameti hüdrograafia ja navigatsioonimärgistuse teenistuse juhataja Kaidi Katuse sõnul hinnatakse hetkeolukorda jooksavalt ning kohe, kui ilmastikuolud on piisavalt soodsad, alustatakse töödega.

«Tuukritööde käigus tõstetakse merepõhjast üles suuremad kivid ja esemed ning seejärel on võimalik alustada hooldussüvendustöödega. Kõiki töid tehakse parvlaevagraafiku välisel ajal, et mitte segada laevaliiklust,» selgitas ta. «Vastavalt väljastatud vee erikasutusloale peavad kõik tööd olema tehtud käesoleva aasta 15. oktoobriks.»

Rukki kanali süvendus- ja hooldustööde eesmärk on saavutada kanali minimaalseks sügavuseks 5,2 meetrit, mis tagaks parvlaevaliikluse mandri ja Hiiumaa vahel ka madala veetaseme korral. Sügavused on arvestatud uue kõrgussüsteemi ehk Amsterdami nulli alusel.

3. augustil allkirjastati Veeteede Ameti ning riigihanke võitnud pakkuja Insenerehituse AS vaheline leping, mille maksumus on 650 000 eurot (lisandub käibemaks 130 000 eurot).

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles