Pranglilased kurdavad: viis aastat vana parvlaev on juba täiesti hukas (4)

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Prangli saare ja mandri vahel ühendust pidav parvlaev Wrangö valmis 2013 aastal, kuid olevat juba vussis.
Prangli saare ja mandri vahel ühendust pidav parvlaev Wrangö valmis 2013 aastal, kuid olevat juba vussis. Foto: Liis Treimann

Prangli saarevanem Terje Lilleoks saatis valitsusele ja Viimsi vallale murekirja, kus palus mandri ja Prangli vahelisele liinile uut laeva. Vana Wrangö olevat nii rivist väljas, et seda pole võimalik enam remontidagi.

«Meie liinilaev Wrangö on vaevelnud erinevate tehniliste probleemide käes veeskamisest alates,» alustas Lilleoks. Wrangö tuli Leppneeme-Kelnase liinile 2013. aastal. Laeva maksumus oli 3 miljonit eurot. Lilleoksa sõnul saatsid nad juba talvel riigile kirja, et vajavad uut laeva, millele riik vastas omakorda, et pole raha.

Samas augustis oli Wrangö reduktoririkke tõttu jälle 10 päeva liinilt maas. Remondi käigus aga avastati Lilleoksa sõnul laeval ehituslik viga, mis põhjustab laeva reduktorite lagunemist. «Wrangö on ehitatud nii, et reduktoritele ega peamasinatele ei pääse normaalselt ligi, mistõttu ei ole võimalik saada tehnilisest olukorrast täit ülevaadet ja on väga keeruline vahetada purunenud osi,» kirjeldas saarevanem.

Laevas puuduvat ka täielikult ehitusjärgne dokumentatsioon seadmete ja agregaatide paiknemise kohta, mille järgi oleks võimalik teostada remonti. «Viimase remondi käigus võeti kõik juppideks lahti, viidi töökotta, pandi juppidest kokku ja laeva paigaldamisel võeti jälle lahti nagu pusle ja hakati tükkhaaval kokku lappama. Seadistada võimalik ei olnud,» selgitas naine.

Lisaks märkis Lilleoks, et tihedamatel päevadel sõidab Wrangöga 400 inimest päevas, siis laeva WC on projekteeritud kasutamiseks vaid umbes 10 inimesele, mistõttu on tualetid pidevalt rivist väljas. Praegu on Wrangöt asendanud 1994. aastal valminud postipaat Helge, mis olevat saarevanema sõnul nii tehniliselt kui moraalselt amortiseerunud. «Laevas puudub igasugune küte, WC kasutamine on problemaatiline, laev lekib,» loetles ta.

Seetõttu loodab Lilleoks, et Viimsi vald ja riik hakkaks viivitamatult olukorraga tegelema, et leida raha uue laeva ehitamiseks. «Palume leida Leppneeme-Kelnase liinile tänapäevane ja turvaline asenduslaev, sest Wrangö hädad jätkuvad ja inimesed peavad saama liikuda ohutult,» lõpetas naine.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles