Maanteeamet eelistab vananenud ja kulukamat tehnoloogiat (5)

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paekivitoodete Tehase OÜ tegevdirektor Kuldar Õunapuu näitab arvutitega juhitavat seadeldist, mis valmistab teede ehitajatele kruusast ja liivast nii hea segu, et see on praegu kasutatavast odavam jai ka vastupidavam. FOTO: Tairo Lutter
Paekivitoodete Tehase OÜ tegevdirektor Kuldar Õunapuu näitab arvutitega juhitavat seadeldist, mis valmistab teede ehitajatele kruusast ja liivast nii hea segu, et see on praegu kasutatavast odavam jai ka vastupidavam. FOTO: Tairo Lutter Foto: Tairo Lutter

Eestlased võiksid kaevandusettevõtte väitel sama raha eest ehitada palju rohkem ja vastupidavamaid riigiteid, kuid ebaselgetel asjaoludel ei soosi maanteeamet naaberriikides ennast heast küljest näidanud tehnoloogiat.

Kuivõrd uusi teid ehitatakse aastas sadakonna miljoni euro väärtuses, võiks tehnoloogiaga saavutatud kokkuhoiu arvel säästetud rahaga katta Riia-Pihkva maanteel rekonstrueeritava ligi 12 kilomeetri pikkuse lõigu kulud.

Tallinna paekivitoodete tehas soetas mõni aasta tagasi hinnalise seadme, mille arvuti segab erineva jämedusega kruusast ja liivast kokku täpselt sellise nn sidumata ehk optimeeritud segu, mida teelõigu parimaks kestmiseks vaja läheb. «Lätlased ja Põhjamaad kasutavad seda tehnoloogiat juba ammu väga heade tulemustega, sest ehitamine läheb ligi viis protsenti odavamaks ja tee kannatab raskete veokite kiiret sõitu palju kauem välja,» rääkis tehas omanik Vladimir Libman. «Eestis on maanteeamet selle tehnoloogia kasutamise vastu, mille tegelikest põhjustest ma ei ole seni aru saanud.»

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles