Lennuliiklusjuhi väsimus tööpostil tekitas mitu ohtlikku olukorda

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustratiivne
Foto on illustratiivne Foto: PEDRO ARMESTRE / AFP/Scanpix

Hiljuti avaldatud raporti kohaselt tekitas Uus-Meremaal asuva Hamiltoni lennujaama lennujuht tööväsimuse tõttu neli kurvalt lõppeda võinud olukorda.

Kaks lennukit sattusid ühel ajal täpselt samale lennurajale, kuna lennujuht ei tulnud suure töökoormuse tõttu oma ülesannetega toime, kirjutas news.com.au. Kuna ohtlikke olukordi tekkis suisa neli, võttis raporti kohaselt sel päeval lennujuhtimise hindaja tema tööposti üle.

Uus-Meremaa transpordiõnnetuste uurimiskomisjoni raporti kohaselt oli Hamiltoni lennujuht «päevasündmuste tõttu tööga ülekoormatud ning kaotas tähelepanu kontrolltsoonis oleva lennuki üle».

Lennujuhi vead avastati iga-aastase rutiinse asjatundlikkuse kontrolli käigus, kui 17. detsembril 2015. aastal vaatles Hamiltoni lennuvälja kontrolltornis lennujuhi tööd Airwaysi hindaja.  

Hindamise käigus selgus, et lennujuhi tööülesannete haldamise tõttu tekkis lennuväljal mitu ohtlikku olukorda.

Eile ilmavalgust näinud raportist selgus, et oma esimesel soololennul olnud piloot suunati samale rajale koos teise lennukiga, mistõttu jõudsid nad üksteisele 926 meetri lähedale.

«Pärast neljandat intsidenti lõpetas hindaja hindamise ning võttis lennujuhi töö üle, et olukord lahendada,» seisis raportis.

Sel päeval ei toimunud ühtegi kokkupõrget ja keegi ei saanud viga. Airwaysi andmetel läbis lennujuht hindamise ning on nüüd suunatud tööle teise lennuliikluskontrolli torni. Sellegipoolest palkas uurimiskomisjon kliinilise psühholoogi, et lennujuhi tegevust analüüsida.

Psühholoogi hinnangul oli lennujuht kogenud «surve all lämbumist,» mis kujutab endast nähtust, mil pingest tuleneva ärevuse tõttu väheneb inimese töövõime ja harjumuspäraste tegevuste kordasaatmise võime.

Komisjon leidis samuti, et enne hindamise alustamist vajalik infotund ei olnud korralikult läbi viidud, mis võis tõenäoliselt kontrolltorni meeskonna tööd mõjutada. Laiemas plaanis jõuti järeldusele, et sedavõrd tiheda liiklusega lennujaamas, nagu Hamilton seda on, peaks tööpostile määrama pikema kogemusega lennujuhid, kuna vähene kogemus tõstab ohtlike olukordade tekkimise riski.

Airwaysi esindaja sõnul on kaks ja pool aastat kestnud uurimine toonud kaasa mitmeid muutusi lennujuhtimise töös.

«Oleme rahul, et need muutused on parandanud Hamiltoni turvalisust ja operatiivseid tulemusi,» lisas esindaja.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles