Pariisi kesklinna autosid ei lubata

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pariis. Foto on illustratiivne
Pariis. Foto on illustratiivne Foto: ZAKARIA ABDELKAFI / AFP/Scanpix

Pariisi kesklinn hakkab iga kuu esimesel pühapäeval olema autovaba, et parandada õhukvaliteeti ning linna avalikku ruumi võrdsemalt jagada.

Uus reegel jõustub alates 7. oktoobrist ning ettepaneku taga on autodevastane kampaania Paris Respire (tõlkes: Pariis hingab) eesotsas linnapea Anne Hidalgoga, kirjutas The Independent.

Kuigi Pariisis olid juba loodud mitmed autovabad tsoonid, hakkab keeld kehtima nüüd iga kuu esimesel pühapäeval ka esimeses, teises, kolmandas ja neljandas piirkonnas Pariisi kesklinnas.

Keeld on jõus hommikul kella 10-st õhtul kella 18-ni, mil kesklinna võivad siseneda vaid jalakäijad, jalgratturid ja mootorratturid. Erandina lubatakse autodega siseneda kohalikel elanikel, tarneautodel, ühistranspordil, turiste vedaval transpordil ning taksodel, kuid nende liikumiskiirus peab jääma sel ajal 20 kilomeetrini tunnis. Lisaks võivad autosid kasutada remontijad, arstid ning usuteenistustel osalevad inimesed.

«See meede, mida elanikud on innukalt oodanud, on politsei, linnaosavanemate ning piirkondade ühingute koostöö vili,» selgitas linnapea Hidalgo.

Pariisi aselinnapea Christophe Najdovski lisas, et keeld katab enamikke tänavaid, välja arvatud suurteid nagu Boulevard Sébastopol, mis jääb liiklusele avatuks.

See pole esimene kord kui Pariisi sotsialistlike vaadetega linnapea on pakkunud radikaalset lahendust õhureostusega võitlemiseks. Selle aasta märtsis teatas Hidalgo plaanist uurida terves linnas kehtiva tasuta ühistranspordi väljavaateid.

Hidalgo selgitas Prantsuse väljaandele Les Echos, et paljud maailma suurlinnad uurivad võimalusi õhukvaliteedi parandamiseks ning autode vähendamiseks linnas.

«Ühistranspordi parandamiseks ei peaks me ainult mõtlema selle laiendamise, regulaarsemaks ja mugavamaks muutmise peale, vaid ka kogu hinnastamissüsteemi ümberarvestamise peale,» sõnas ta. Seepeale vastas aga regionaalne transpordiamet, et selline muutus oleks valus löök maksumaksjatele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles