Indoneesia lennufirma Lion Air lennul JT610 oli 181 reisijat, kuus meeskonnaliiget ja kaks pilooti, kui see radaritelt täna hommikul veidi pärast õhtutõusmist kadus.
Pildid: Indoneesias merre kukkunud lennuki vraki lähedalt leiti kuus laipa
Õnnetusse sattunud Lion Airi lennuk oli Boeing 737 MAX 8, mis tuli turule alles 2017. aastal. Lion Air ostis lennuki kolm kuud tagasi. Lennuk kukkus merre Lääne-Jaava rannikul kohas, kus vesi on 30-35 meetrit sügav. Pardalviibinute hulka kuulusid ka üks laps ja kaks imikut.
Seni on sündmuskohal viibivatel päästetöötajatel õnnestunud leida kuue pardalviibinu surnukehad. Hukkunute säilmed toimetati Ida-Jakarta haiglasse.
Lennuk tõusis õhku pealinna Jakara Soekarno-Hatta rahvusvahelisest lennujaamast täna hommikul kohaliku aja järgi kell 6.21 ja pidi maanduma Indoneesia Bangka saare suurimas linnas Pangkal Pinanis kell 7.30.
Indoneesia rahandusministri Sri Mulyani Indrawati teatel viibis lennuki pardal ka 20 ministeeriumi ametnikku, kes olid naasmas oma ametipostidele Pangkal Pinangis pärast nädalavahetust perega.
Serpihan pesawat Lion Air JT 610 yang jatuh di perairan Karawang. Beberapa kapal tug boad membantu menangani evakuasi. Video diambil petugas tug boad yang ada di perairan Karawang. pic.twitter.com/4GhKcRYkpG
— Sutopo Purwo Nugroho (@Sutopo_PN) October 29, 2018
Lennukiga kadus kontakt 13 minutit pärast õhkutõusu ehk kell 06.34. Enne õnnetust palus piloot lennuliikluskontrollilt luba Jakarta lähedal asuvasse Soekarno Hatta lennujaama tagasi pöörduda. «Kontrollkeskus andis loa, kuid siis kadus kontakt,» kinnitas Indoneesia lennuameti esindaja Yohanes Sirait.
Seni on õnnetuspaigast umbes kahe meremiili kauguselt avastatud päästeveste, lennuki keretükke ja mobiiltelefon, ütles üks Indoneesia päästeteenistuse töötaja. Lennuki kere pole seni leitud.
Lennukikere veel leitud pole. Õnnetuspaigas viivad hetkel otsingutöid läbi helikopter, päästepaadid ja 250 päästjat, sealhulgas sukeldujad.
«Lennundusjulgeoleku eksperdid asuvad uurima, kas õnnetuse põhjustas mehaaniline rike, inimlik eksimus, ilmastik või kuritegu,» ütles endine õnnetuste uurija Alan Diehl. «Hetkel näib, et ilmastik endast probleemi ei kujutanud, kuid kõik on veel arutluse all.»
Saat ini tim SAR Basarnas melakukan penyelaman dikoordinat 05 derajat 90' 361" S - 107 derajat 06' 618" E untuk mencari pesawat Lion Air JT 610 yang jatuh di perairan Karawang Jawa Barat. pic.twitter.com/XK0UiSKyfH
— Sutopo Purwo Nugroho (@Sutopo_PN) October 29, 2018
«Vees ulpivad vrakitükid viitavad sellele, et päästetöödele suurt rõhku ei panda,» lisas Diehl ja märkis, et nüüd tuleks kiiremas korras lennuki must kast leida.
Lion Airi presidendi Edward Siraiti sõnul avastati alla kukkunud lennukilt pärast viimasele reisile eelnenud lennul tehniline rike, mis parandati tootja juhiseid järgides. Sirait ei täpsustanud, milles probleem seisnes, kuid ütles, et riket võetakse juurdlusel arvesse.
Lennuki kaptenil, Indiast pärit Bhavye Sunejal oli enam kui 6000 lennutunni jagu kogemust, tema kaaspiloodil, Harvinol oli kogemust enam kui 5000 lennutundi.
Sirait ütles Jakartas ajakirjanikega vesteldes, et piloot oli teinud kõik lennueelsed kontrollid ja mõlemad kokpitis viibinud piloodid läbisid kohustusliku uimastitesti.