Lugeja küsib: miks hoitakse kütusehinda tanklates kõrgel, kui hulgimüügi firmas on see odavam? (1)

Maria Joost
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tankimine.
Tankimine. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

«Mis põhjusel hoitakse kütuse hinda nii kõrgel nagu ta praegu on? 95 on 1.3 eurot ja diisel 1.37 eurot. Hulgimüügi firmas Orlen OÜ on hinnad 15-20 senti liitri kohta odavamad. Varasemalt on olnud mõistlik juurdehindlus liitri kohta 3-5 senti,» kirjutas lugeja.

Vastab Neste turundus-ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste:

«Küsimuses viidatud kütuse hinnaerinevus kujuneb mitme olulise teguri koosmõjul.

Neste müüb talvist diislikütust, ehk klass 2, kuid Orleni kodulehel on märgitud klass F, ehk suvine diislikütus. Talvine diislikütus on oma tootmisprotsessi tõttu  suvisest kütusest kallim. Samuti ei sisalda terminali kodulehtedel olevates hindades transpordi kulu, mis varieerub sõltuvalt tankla kaugusest terminalist, kust kütust laiali veetakse. Oluline fakt on ka see, et terminalide kodulehtedel olevad hinnad on fikseeritud terveks päevaks, kuid tanklates võivad konkurentsi tõttu  hinnad kõikuda mitmeid kordi päevas. Kõik nimetatud tegurid mängivad olulist rolli hinna kujundamisel ning seetõttu ei saa ka küsimuses viidatud hindasid üks-ühele võrrelda.»

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles