Malcolm Wilson paljastas lootuskiire M-Sporti raskel ajal

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Ogier kaks MM-tiitlit pakkusid M-Sportile palju rõõmu, aga tähendasid ka suuri kulutusi.
Sebastien Ogier kaks MM-tiitlit pakkusid M-Sportile palju rõõmu, aga tähendasid ka suuri kulutusi. Foto: M-Sport

M-Sporti rallimeeskond võistleb järgmisel hooajal WRC-sarjas kolme autoga ainult juhul, kui viimase paneb välja mõni sponsor. Kui üldse võistleb – selle otsuse tegemisekski on Malcolm Wilsonil veel poolteist nädalat. Ometi vaatab mees Autosportile antud usutluses lootusrikkalt tulevikku.

«Siht on püsida kõige kõrgemal tasemel,» sõnas M-Sporti juht. «Kindlasti ei ööbi me enam nii heades hotellides ja on veelgi asju, mida me järgmisel aastal ei tee. Me vaatame kuludele otsa – igale kulule –, aga me ei tee midagi, mis võiks auto sooritusvõimele halvasti mõjuda.»

Vastupidi, masina konkurentsis hoidmiseks käib usin arendustöö. Teemu Suninen tegeleb juba Ford Fiesta WRC Monte Carlo ralli eelsete testidega ja Wilsoni sõnul on kohe aasta algul ralliautole peale tulemas mõned mootoriuuendused ja aerodünaamika võiks saada värske ilme märtsi keskel Mehhikos. Kõik see on võimalik, sest kuigi kuuekordne maailmameister Sebastien Ogier on meeskonnast lahkunud, on tema toodud Fordi USA üksuse tuge jätkuvalt tunda – näiteks on seal väljatöötamisel täiesti uued kolvipead Fiesta mootorisse, mis on väga kulukas protsess.

«Kui me ei saaks Fordilt sellel tasemel tehnilist tuge, siis ma olen aus, ma ei suudaks konkurentsis püsida. Aga Ford annab mulle lootust. Ja ma usun jätkuvalt, et me saame endale sponsori, midagi juhtub. Meil on konkurentsivõimeline pakett,» rääkis Wilson, kes on viimased kaks aastat saanud tähistada läbi Ogier panuse sõitjate MM-tiitlit. 2017. aastal aitasid Ott Tänak ja Dmacki rehvitootja kuludel võistelnud Elfyn Evans M-Sporti ka võistkondlikuks maailmameistriks.

Need aastad olid aga tiimi jaoks kulukad ja nüüd peabki Wilson 21. detsembriks, mil FIA lööb uue hooaja registratsiooni lukku, otsustama, kas ja kuidas ta saab 2019 MM-sarjas kaasa lüüa. «Inimesed ütlevad mulle, et me ei peaks WRC-sarjas olema ja kui tegu oleks korporatsiooniga, siis ilmselt tuleks öelda, et ära tee seda,» mõlgutas Wilson. «Aga asi on minus. Ma tunnen, et pean kõige kõrgemal tasemel kohal olema. Aga samas pean säilitama kainet mõistust ja mõistma ka ärilisi küsimusi.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles