Uuring: kõige mainekam suurettevõte Eestis on paariaastase vaheaja järel taas Swedbank (1)

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Swedbank.
Swedbank. Foto: LIIS TREIMANN / PM/SCANPIX BALTICS

Kantar Emori suurettevõtete maineuuringuesikümne moodustavad 2018. aastal Swedbank, Tallink Grupp, Orkla Eesti (Kalev, Põltsamaa Felix), Circle K Eesti, Terve Pere Apteek (Apotheka), Selver, Eesti Energia, A. Le Coq, RMK ja Coop Eesti Keskühistu.

Edetabeli etteotsa on jõudnud valdavalt samad ettevõtted, mis aasta eest. Siiski on esikümnesse lisandunud varem uuringu põhinimekirja mitte kvalifitseerunud Orkla Eesti ning Selver. Edetabelikohta parandades on esikümnesse tõusnud veel Terve Pere Apteek, olles üks suurima tõusu teinud ettevõtetest ‒ aasta eest oldi 20. positsioonil.

«Swedbank on püsinud edetabelis kõrgel kohal läbi aastate ning on paari eelneva aasta teise positsiooni vahetanud taas kõige mainekama suurettevõtte tiitli  vastu. Teistest esikümne ettevõtetest on aastatagusega võrreldes edetabelikohta enam parandanud Tallink, tõustes kuuendalt kohalt teiseks,» rääkis Kantar Emori uuringuekspert Katrin Männaste.

«Väärikas teine koht Eesti ettevõtete mainekuse edetabelis on kõigi Tallinki 7500 töötaja igapäevase töö ja tegevuse tulemus ning kahtlemata meile kõigile suur au ja tunnustus, aga ka kohustus. Kohustus viia ka edaspidi oma tegevusi ellu vääriliselt, ootusi ületades ning pürgides ikka edasi edetabeli kõrgeima tipu poole. Suur tänu kõigile, kes meie tegevust on märganud ja esile toonud,» kommenteeris uuringu tulemusi Tallinki juhatuse esimees Paavo Nõgene. Suuri kukkumisi, nagu möödunud aastal näiteks HK Scani või Prisma Peremarketi puhul, sel aastal maineedetabelis pigem ei olnud. Napilt jäi esikümnest välja läinud aastal kolmandaks positsioneerunud Telia Eesti; ABB taandus teise kümne lõppu.

«Mainekuse pingerea tipus olevatele ettevõtetele on jätkuvalt iseloomulik, et nad on suhteliselt ühtlaselt kõrgelt hinnatud erinevate ühiskonnakihtide poolt, mitte ei ole populaarsed vaid kitsamalt mõne vanuserühma muu sotsiaal-demograafilise näitaja põhiselt,» selgitas Männaste. Kantar Emori iga-aastases Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringus reastati suurettevõtted kahe näitaja –üldise hoiaku ning tugevusindeksi ühendindeksi alusel.

Üldine positiivne suhtumine annab  suurema panuse mainesse eeskätt kaubanduse ja toiduainetööstuse  ettevõtete puhul, suured tööstusettevõtted kalduvad maines pigem toetuma tugevuskuvandile. Valdkonniti võrreldes püsib keskmine maineindeks kõrgeim toiduainetööstusel, järgneb kaubandus.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles