Aruanne: Regula sõitis suvel vastu kaid vale kiiruse ja hilise manöövri tõttu (1)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaev Regula.
Parvlaev Regula. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Parvlaev Regula sõitis tänavu juunis Kuivastus vastu kaid vale kiiruse ja hilinenud manöövri tõttu, selgub veeteede ameti ohutusjuurdluse aruandest.

Regula vastu kaid sõitmise põhjused olid vanemtüürimehe poolt valesti valitud kiirus sadama akvatooriumil liikudes ja kaile lähenedes ning hilinenud tegevus laevaga manööverdamisel. Õnnetuse tekkimisele aitas kaasa ka vähene praktiline kogemus laevaga sildumisel Virtsu ja Kuivastu sadamates.

«Vanemtüürimees, sõites Kuivastu sadama akvatooriumil lubatust suurema kiirusega, eiras Kuivastu sadama eeskirja nõudeid, väites, et ei olnud dokumendiga tutvunud. Ta ei tundnud laeva manööverdusomadusi, sealhulgas laeva pidurdustee pikkust, sest laeva manööverelementide tabelist puudus vastav informatsioon,» seisab aruandes. «Vanemtüürimees ei hoiatanud koheselt ka kaptenit, kui veendus, et ei suuda tagada ohutut kiirust laeva sildumiseks.»

Aruande kohaselt häiris kõrvaliste isikute viibimine sillal vanemtüürimehe keskendumist ja see ei vastanud ohutu vahipidamise nõuetele. Analüüsi tulemusena ei leidnud kinnitust vanemtüürimehe hilisemad väited väsimusele ja stressile. Kapten oleks pidanud, vastavalt heale merepraktikale, jälgima ja kontrollima vanemtüürimehe oskusi laeva juhtimisel sadama akvatooriumil ja manöövrite tegemisel sildumiseks, seisab aruandes.

Veeteede amet soovitas ohutusjuurdluse aruanne arutada läbi TS Laevad OÜ laevade juhtkondade liikmetega ja analüüsida laevaõnnetuse põhjuseid.

Parvlaev Regula sõitis tänavu 15. juunil Kuivastu sadamas sildudes vastu kaid, vigastades visiiri ja sadamakaid.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles