EKRE maanteeprogramm maksaks ligi kaks miljardit eurot (33)

Ainar Ruussaar
, erikorrespondent
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Neljarealine maantee.
Neljarealine maantee. Foto: TOOMAS HUIK/PM/SCANPIX BALTICS

Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna (EKRE) valimisprogrammis antud lubadus ehitada kaheksa aasta jooksul valmis neljarajalised maanteed Tallinnast Tartusse, Pärnusse ja Narva maksaks kuni kaks miljardit eurot.

Ühe kilomeetri neljarajalise maantee ligikaudne ehitusmaksumus on 4–6 miljonit eurot, ütles maanteeameti avalike suhete peaspetsialist Ursula Nõu. «Maksumus sõltub piirkonna maakasutusest tulenevast eritasandiliste ristmike, kogujateede, kergliiklusteede ning kommunikatsioonide mahust,» ütles ta Postimehele. Neljarajalise maantee ehitamise oluline kuluartikkel on Nõu sõnul keskkonnamõju leevendusmeetmete maksumus, näiteks ökoduktide, loomatunnelite, tarade ning müraseinte ehitamine ning haljastus.

Täna on Tallinnast lähtuva Tartu, Pärnu ja Narva suunal kokku 332 kilomeetrit kaherajalist, 135 kilomeetrit neljarajalist ning 22 kilomeetrit kolmerajalist maanteed. Võttes aluseks madalama nelja miljoni eurose kilomeetri ehitushinna maksaks neljarajalise maantee rajamine 1,328 miljardit ja kõrgeima kuue miljoni eurose ehitushinna puhul 1,992 miljardit.

Tallinna–Tartu suunal on kaherajalist maanteed praegu 126 kilomeetrit ja selle neljarajaliseks ehitamine maksaks 504–756 miljonit eurot. Tallinna–Pärnu suunal on kaherajalist maanteed 87 kilomeetrit ning selle neljarajaliseks ehitamine maksaks 348–522 miljonit, Tallinna–Narva suunal on kaherajalist maanteed 119 kilomeetrit ning selle neljarajaliseks ehitamine maksaks 476–714 miljonit eurot.

EKRE lubab oma valimisprogrammis käivitada riikliku ehitusprogrammi ja ehitada laenuraha arvel kaheksa aastaga valmis neljarajalised teed Tallinnast Tartu, Pärnu ja Narvani ning luua Saaremaa püsiühenduse. Eelmisel aastal tehtud uuringu kohaselt maksaks Mandri-Eesti ja Muhumaa vahelise silla ehitamine üle Suure väina odavaim variant 262 miljonit eurot. Silla ehitamise ideed vedav ettevõtja Raivo Hein on öelnud, et kõiki keskkonnamõjusid arvesse võttes maksaks sild ligikaudu 500 miljonit eurot.

EKRE lubab valimisprogrammis lõpetada Rail Balticu projekt ja luua kvaliteetne raudteeühendus Euroopaga, kasutades võimalikult palju olemasolevat raudteetaristut. Rail Balticu veebilehe andmetel maksaks Eesti territooriumile jääva trassilõigu väljaehitamine tänaste hinnangute põhjal 1,3 miljardit eurot, milles Eesti jaoks on kohustuslikuks omaosaluseks kavandatud umbes 250 miljonit eurot.

EKRE aseesimees Martin Helme ütles Kukule, et kõik nende valimislubadused läheksid nelja aasta jooksul maksma viis miljardit eurot.

Selle aasta riigieelarve tulude maht on 11 miljardit eurot.

Kommentaarid (33)
Copy
Tagasi üles