Heli Künnapas: Rail Balticut ei tehta enda, vaid teiste pärast

Heli Künnapas
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mida aeg edasi, seda küsitavam on Rail Balticust tõusev tulu. 2017. aasta aprillis ehitasid Tartu ülikooli looduskaitseringi tudengid papist vedurid koos vagunitega ning takistasid nendega jalakäijatel Rüütli tänaval kőndimast.
Mida aeg edasi, seda küsitavam on Rail Balticust tõusev tulu. 2017. aasta aprillis ehitasid Tartu ülikooli looduskaitseringi tudengid papist vedurid koos vagunitega ning takistasid nendega jalakäijatel Rüütli tänaval kőndimast. Foto: Kristjan Teedema

Rail Balticu (RB) vastu ei julge sõna võttagi, sest kohe sildistatakse arengupiduriks. Praeguse info järgi toob see projekt tulu vaid kiirraudtee tegijatele, ülejäänutele jääb vaid kulu, mida aastakümneid muude tegemiste arvelt tasuma peame. Nii olemegi olukorras, kus aastate jooksul ei ole keegi suutnud tõestada, kuidas RB äriprojekt oleks kasumlik. Veel vähem seda, kuidas see lihtinimesele kasulik oleks.

Kogu üritusele on hoopis teise suuna andnud teadmine, et valitsusel ei ole raha, hoidmaks käigus Tallinna–Pärnu rongi. Investeerimiseks pole raha. Taas tekib küsimus: kas tõesti ei mõisteta kõrgel mäel, et rahakott on üks? Kui paned raha RB projekti, siis samal ajal tõesti olemasoleva säilitamiseks raha pole. Kui aga säilitad senise toimiva süsteemi, pole vaja uut, segaste eesmärkidega arendust ette võtta. Teatavasti piisaks rongiühenduse taastamiseks kordi väiksemast summast, kui RB projekt on aastate jooksul kallinenud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles