Soome alkomonopoli müük jäi kuivale (1)

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Juunis kasvas Soome alkomonopolis roosa veini müük pea poole võrra.
Juunis kasvas Soome alkomonopolis roosa veini müük pea poole võrra. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Soome riikliku alkoholipoodide keti Alko müük langes möödunud aastal märkimisväärselt, kuna inimesed ostavad kangemat õlut ja siidrit tavalistest kauplustest.

Alko tulemusi mõjutas oluliselt 2018. aasta algul jõustunud alkoholiseaduse muudatus, mis lubab Soome toidupoodides, kioskides ja bensiinijaamades müüa kuni 5,5 kraadiseid jooke. Varem oli piiriks 4,7 mahuprotsenti. Kui tahtsid kangemat, tuli minna Alkosse. Samuti tõsteti mullu aktsiise, mis kergitasid keskmist hinda 5 protsendi võrra.

Seetõttu on riikliku alkoholimonopoli müüginumbrid kukkunud 8,5 protsenti. Kui see puhtasse alkoholi ümber arvutada, oli langus 5,4 protsenti, vahendab Yle.

Kõige enam langes õlu, siidrite ja long-drink’ide müük, vastavalt 49, 31 ja 19 protsenti. Ainuke alkohoolne jook, mille müük suurenes, oli rosé vein.

Alko kolme kõige populaarsema toote esikolmiku hõivasid viinad: Leijona, Koskenkorva ja Suomi, millest igaüht müüdi üle 2 miljoni liitri.

Veinidest eelistavad soomlased Tshiili veine, samuti Gato Negro Cabernet Sauvignoni ja Gato Negro Sauvignon Blanci.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles