Vanatehnikaklubi äratab aianurgas vaikselt mädanenud puubussi uuele elule

Kaspar Koort
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Endel Napasti sõnul võib puubussi julgesti keevitada, sest puust on tehtud vaid selle kere sõrestik. «Niisuguse tulega talle otsa ei lähe, et ta põlema võiks minna,» ütles Napast. 
Endel Napasti sõnul võib puubussi julgesti keevitada, sest puust on tehtud vaid selle kere sõrestik. «Niisuguse tulega talle otsa ei lähe, et ta põlema võiks minna,» ütles Napast. Foto: Avo Bend

Sellise masinaga sai Kaliningradiski käidud, Riiast ja Leningradist rääkimata, kuid väga kihutada temaga ei saanud, kippus läbi raputama, muheles elupõline tehnikamees Endel Napast, kui meenutas legendaarse puubussi ehk Tartu autode remondi katsetehases (TARK) kokku pandud TA-6 roolimist. Kihutamine tähendas TA-6 puhul suuremat kiirust kui 65 kilomeetrit tunnis.

Puubussi uhke juht sai Napast olla kaks aastat poole sajandi eest Nõukogude sõjaväes aega teenides. Nüüd on Napast vana semu juurde tagasi jõudnud, kui taastab kodulinnas Tõrvas masinat, mis teenis pikki aastaid Valga EPTd, jõudis 1990. aastate alguses Tartu näidissohvoosi (hilisem Tartu Agro) ning kingiti nelja aasta eest vanatehnikaklubile Levatek, kuhu kuulub ka Napast. Mullu sügisel leiti, et aeg on küps anda bussile uus hingamine, seda enam, et tänavu 1. septembril tähistab TARK oma 70. sünnipäeva.

Mootor töötas

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles