Autode müük vedas Kaubamaja kasvu

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Iseteeninduskassad Tallinna Kaubamaja toidumaailmas.
Iseteeninduskassad Tallinna Kaubamaja toidumaailmas. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Möödunud aastal kasvas Tallinna Kaubamaja käive 4,6 protsenti 681,2 miljoni euroni ning puhaskasum kasvas aastavõrdluses 2 protsenti 30,4 miljoni euroni. 

Maksueelne kasum oli 12 kuul 36,7 miljonit eurot, kasvades 2017. aastaga võrreldes 0,7 protsenti. Puhaskasumit mõjutas dividendimakse, millelt 2018. aasta esimeses kvartalis arvestati tulumaksu 6,3 miljonit eurot, aasta varem arvestati tulumaksu summas 6,7 miljonit eurot, teatas Kaubamaja börsile. 

Tallinna Kaubamaja Grupi 2018. aasta neljanda kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 182,4 miljonit eurot, mis ületab tunamulluse aasta sama kvartali käivet 4,2 protsendi võrra. Neljanda kvartali puhaskasum oli 11,5 miljonit eurot, mida on 3,3 protsenti vähem võrreldes eelnenud aasta saama perioodiga.

 

Neljanda kvartali kasumit mõjutasid ettevõtte teatel kinnisvarainvesteeringute ümberhindlused. Kinnisvarainvesteeringute väärtus 2018. aastal kasvas, kuid kasv jäi pisut alla 2017. aastale, mille tulemusena positiivne mõju maksudele, finantskuludele, –tuludele ning kulumieelsele kasumile (EBITDA) oli 2018. aastal 1 miljon eurot väiksem.

Grupi teatel tegid aasta kokkuvõttes väga eduka tulemuse autokaubanduse ning supermarketite segmendid, mis suutsid kasvatada müüke ning parandada kasuminumbreid. Kontserni tööjõukulud kasvasid aastaga 8,7 protsenti, seejuures kasvas töötajate keskmine palk 6,1 protsenti.

Samas jäi kaubamajade ärisegmendi 2018. aasta müügitulu, mis ulatus 100,9 miljoni euroni, eelnenud aasta samale perioodile alla 1,5 protsenti. Antud segmendi mullune maksueelne kasum oli 3,8 miljonit eurot, mis jäi aastatagusele tulemusele alla 12,2 protsenti. 

Antud segmendi tulemusi on Kaubamaja grupi teatel osaliselt mõjutanud ka Soome turistide aru vähenemine. «Soome turistide ostuharjumusi on mõjutanud muudatused aktsiisipoliitikas, mis lisaks alkoholimüügi vähenemisele on toonud kaasa kaupade müügi languse ka muudes kaubagruppides nagu parfümeeria, rõivad, jalanõud ja lastekaubad,» kirjutab ettevõte börsiteates. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles