Kaemus: “Soosik” – pea peal kostüümidraama

Martin Nõmm
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rachel Weisz ja Olivia Colman Yorgos Lanthimose filmis "Soosik".
Rachel Weisz ja Olivia Colman Yorgos Lanthimose filmis "Soosik". Foto: Kaader filmist

Pimedate Ööde filmifestivali üks menukamaid filme on nüüdseks ka kinodesse jõudnud. Kreeklasest režissööri Yorgos Lanthimose “Soosik” viskab kõverpeegli kaudu pilgu 18. sajandisse, kuninganna Anne’i õukonda. Nagu ka tema 2015. aasta menuk “Homaar”, pakub film palju naeru ja imestust, mängides publiku tüüpiliste ootustega kostüümidraamale ja pöörates need täielikult pea peale.

Kuninganna Anne’i teatakse briti ajaloos ebaleva valitsejana, keda kimbutasid terviseprobleemid. Film keskendub ühele kriitilisemale perioodile tema valitsemise ajal, mil Inglismaa oli kistud Hispaania pärilussõtta. Kuninganna (Olivia Colman) pole võimeline taltsutama konflikte, mille sõda on tema õukonda toonud, ning lubab oma õuedaamil ja soosikul Sarah Churchillil (Rachel Weisz) enda eest pea kõik otsused teha. Niigi skandaalset võimuvahekorda ähvardab uus oht, kui Sarah’ vaesunud nõbu Abigail (Emma Stone) tööd otsides õukonda saabub.

“Soosik” on tänavuse filmiauhindade hooaja üks soosikuid. Juba on Olivia Colman võitnud Kuldgloobuse ja üsnagi tõenäoliseks peetakse ka tema Oscari-võitu. Film on oma tähelepanu väärt, paistes silma vägagi muljet avaldava näitlejaskonnaga, kelle esitusest on näha, et tööd on tehtud innustatult. Veelgi enam on imetletud, kuidas film käsitleb miljööd. Kriitikud on isegi kutsunud seda kostüümidraamaks neile, kes vihkavad kostüümidraamasid, kuid andunud ajaloolise draama või romantika nautijad ei jää samuti millestki ilma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles