Saksamaal avaldasid meelt kollastes vestides diislisõbrad

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Protestiplakat meeleavaldaja vesti küljes.
Protestiplakat meeleavaldaja vesti küljes. Foto: AFP / Scanpix

Sajad inimesed avaldasid Saksamaa autotööstuse pealinnas Stuttgartis laupäeval taas meelt vanade diiselautode keelu vastu.

Protestijad kandsid kollaseid veste nagu Prantsusmaa massimeeleavaldustel, mis said alguse kütuse kavandatavast hinnatõusust.  

Alates 1. jaanuarist tohib Stuttgartis, kus asuvad Mercedes-Benzi tootja Daimler, Volkswageni tütarfirma Porsche ja maailma suurim autoosade tootja Bosch, sõita vaid heitenormile Euro 5 vastavate sõidukitega.

Meeleavaldajad kandsid loosungeid kirjadega "Pro-diisel" ja "Diislisõitjad koonduge". 

"See, mis inimestega juhtub, on ebaõiglane," lausus üks korraldajaist Vasilos Topalis.

"See mõjutab kümneid tuhandeid inimesi, kes ei saa endale lubada uut autot," märkis ta pärast kohtu vastavat otsust. 

Keskkonnaorganisatsioonid läksid mullu kohtusse, et suruda sarnaseid liiklemiskeelde läbi paljudes Saksa linnades, kus saastetase ületab Euroopa Liidu normi. 

Kohtunikud tegid Berliinile, Mainzile, Hamburgile ja Bonnile ülesandeks piirata teatud diiselautode juurdepääsu, samas kui osa maanteest Esseni lähedal suletakse autodele. 

Stuttgarti meeleavalduse korraldajad kutsusid inimesi tulema tänavaile kollastes hekurvestides, mis on kujunenud Prantsusmaal nädalaid kestnud protestide sümboliks. 

"Kollased vestid teevad meid nähtavaks, ka meedias," märkis Topalis. 

"Prantslased on meile eeskujuks, sest nad julgesid tulla tänavaile oma õigusi kaitsma."

Topalis on distantseerinud liikumise igasugustest poliitlistest jõududest pärast seda, kui parempopulistlik Alternatiiv Saksamaale (AfD) püüdis ära kasutada läinudnädalast meeleavaldust, milles osales 1200 inimest.

Liikumine on nelja nädalaga oma osalejate arvu kasvatanud, samas kui Saksa valitsuskoalitsioon on jätkuvalt lõhenenud küsimuses, kuidas tasakaalustada autojuhtide, linnaelanike ja keskkonna huve. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles