Ministeeriumi meelemuutus paneb arhitektid käsi laiutama (2)

Mari Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pool aastat on möödunud Rail Baltic Estonia lubadusest kuulutada kohe varsti välja uus arhitektuurikonkurss ja heita varasem võidutöö kõrvale. 3+1 arhitektide enda projekti järgi tehtud trammitee on vahepeal jäässe läinud, kuid arengut Ülemiste terminalivaidluses pole. Pildil arhitektid (vasakult): Siim Tiisvelt, Kerstin Kivila, Hanna-Liisa Mõtus, Markus Kaasik, Mihkel Meriste, Ilmar Valdur ja Gert Guriev.
Pool aastat on möödunud Rail Baltic Estonia lubadusest kuulutada kohe varsti välja uus arhitektuurikonkurss ja heita varasem võidutöö kõrvale. 3+1 arhitektide enda projekti järgi tehtud trammitee on vahepeal jäässe läinud, kuid arengut Ülemiste terminalivaidluses pole. Pildil arhitektid (vasakult): Siim Tiisvelt, Kerstin Kivila, Hanna-Liisa Mõtus, Markus Kaasik, Mihkel Meriste, Ilmar Valdur ja Gert Guriev. Foto: Tairo Lutter

Ülemiste terminali arhitektid imestavad, miks muutis riik kiiresti meelt, lükates tagasi ettevõtjate pakutud pool miljonit eurot, mis aitaks hankepraaki klattida ja toppava projektiga jätkata.

Ülemiste City arendajad on pakkunud, et maksavad poole miljoni euro jagu tulevase Ülemiste Rail Balticu rongide, busside ja trammide ühisterminali projekteerimiskuludest, sest selle võrra läheb hanke korraldamisel tehtud vea tõttu lõhki projekteerimiseelarve ning protsess on toppama jäänud.

Mida kauem asi venib, seda rohkem kasvab võimalus jääda ilma Euroopa Liidu rahastusest suurprojektile, sest eelarveperiood lõppeb juba 2022. Kahaneb ka šanss saada terminal valmis 2023. aastaks, nagu plaanitud. Vaidluste tõttu seisab töö terminali kallal arhitekte esindava advokaadi Maria Mägi sõnul sisuliselt juba mullu maist. See on tekitanud kõigis asjaosalistes vaid ebakindlust ja pahameelt.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles