Püsiühenduse uuringutele on kulunud miljoneid eurosid

Risto Berendson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaeva ühendus Kuivastu ja Virtsu liinil.
Parvlaeva ühendus Kuivastu ja Virtsu liinil. Foto: Raigo Pajula

Saaremaa püsiühenduse uuringuteks on maanteeamet kulutanud 15 aastaga umbes kolmkümmend miljonit krooni.

28,97 miljonit krooni - selline number selgus maanteeametist Postimehele saadetud püsiühenduse uuringute kokkuvõttest, kus välja toodud uuringud, nende teostajad ja hind.

Arvestades, et see raha jaguneb aastatesse 1997-2008, mil krooni ostujõud oli praegusega võrreldes mitu korda suurem, võib selle summa tänasesse vääringusse panekuks julgelt korrutada kahega.

Seega umbes neli miljonit eurot paberitööle. Juhul, kui silla ehituseks läheb, lisandub siia veel märkimisväärne osa. Maanteeameti 2008. aasta kalkulatsioon näitab, et Saaremaa püsiühenduse ehituslik hind kõigub sõltuvalt trassi asukohast 320-410 miljoni euro vahel.

Juhul, kui riik lõpuks siiski loobub püsiühendusest, nõuab see investeeringuid Kuivastu-Virtsu praamiliinile investeeringutest. Ainuüksi sadamatesse lainemurdjate ehitamine läheb maksma ligi kuus miljonit eurot. Lisaks peaks riik paremaks praamiühenduseks hankima ühe uue parvlaeva hinnaga 30 miljonit eurot.

Püsiühenduse uuringud
1997 Geoloogilised uurimistööd Suures väinas (Eesti Geoloogiakeskus) 144 600 krooni
1998 Suure väina looduskeskkonna ülevaade (Tartu Ülikool) 100 100 krooni
1998 Geoloogilised uuringud tunneli tasuvushinnanguks (Eesti Geoloogiakeskus) 203 000 krooni
1998 Püsiühenduse tasuvusuuring (Maanteeameti Tehnokeskus) 30 000 krooni
1999 Püsiühenduse ja praamiliikluse arengu prognoos (TTÜ) 130 000 krooni
1999 Silla konstruktsioonide tehnilis-majanduslik võrdlus (TTÜ) 300 000 krooni
1999 Püsiühenduse sotsiaalmajanduslik mõju (TTÜ) 240 000 krooni
1999 Trassivariantide keskkonnamõjude hindamine (Tartu Ülikool) 160 000 krooni
2000 Merepõhja uuringud (Stockholmi ülikool)
2001 Liikluse prognoos (Norra maanteeamet)
2001 Alternatiivse trassivariandi maksumus (Norra maanteeamet), kõik kolm kokku 2 710 000 krooni
2002 Püsiühenduse tehniliste lahenduste ja hindade võrdlus (Teede Tehnokeskus) 491 200
2002 Maanteetrasside valiku tegemine (Teede Tehnokeskus) 296 180
2002 Merealuse tunneli ehitus- ja korrashoiduhindade võrdlus (Teede Tehnokeskus) 491 200
2005 Püsiühenduse majandus ja keskkonnaanalüüs (Taani firma Ramboll) 7 745 000 krooni (75% välistoetus)
2008 Sõitjate ja veoste kava koostamine ja keskkonnamõjude hindamine (WSP Finland) 15 930 000 krooni.
Kokku 28 971 280 krooni
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles