Riik uhab raudteedesse ligi pool miljardit eurot

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudtee
Raudtee Foto: Elmo Riig

Valitsus kinnitas neljapäeval raudteetaristu rahastuse tegevuskava aastateks 2019–2024, mis näeb ette investeeringuid olemasolevasse raudteevõrgustikku 431 miljonit eurot.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul annab tegevuskava kindluse tulevikuks nii raudtee haldajatele, vedajatele kui reisijatele, teatas valitsuse kommunikatsioonibüroo.

«Meie eesmärk pole ainult tänase taristu kvaliteedi säilitamine, vaid iga aasta tuleks astuda samm edasi paremuse suunas,» ütles minister. «Ühelt poolt on oluline sõidukiiruse tõstmine reisirongidele, teisalt raudtee ületuskohtade muutmine ohutumaks nii autodele kui jalakäijatele,» lisas ta.

Olulisemad investeeringud on Tallinn-Tartu ja Tapa-Narva raudtee kiiruse tõstmine ja Riisipere-Turba raudtee ehitamine, mis on rahastusotsuse juba saanud. «Riisipere-Turba raudteelõigu ehitus on juba täna töös ning kui antud lõik end tõestab, tuleb meil kaaluda ka raudtee pikendamist,» ütles Simson.

Investeeringute plaan hõlmab ka Lääne-Harju liinide kapitaalremonti, liiklusjuhtimissüsteemide uuendamist, kontaktvõrgu rekonstrueerimist, 30 raudteeülesõidukoha remonti, Lelle-Türi rekonstrueerimist, side- ja turvangusüsteemide uuendamist, Rapla-Lelle raudtee rekonstrueerimist, Liiva, Kiisa ja Kohila jaama teede remonti ja Tallinn-Väike-Liiva raudtee rekonstrueerimist.

Lisaks on tegevuskavas välja toodud tulevikku suunatud, kuid hetkel kas rahastuseta või rajamise otsuseta projektid: Tallinn-Rapla raudteelõigu läbilaskevõime suurendamine, Turba-Haapsalu-Rohuküla raudtee, Tallinna ringraudtee, Valga-Koidula raudtee renoveerimine ja avamine reisirongiliikluseks, raudteevõrgustiku elektrifitseerimine ning Tallinn-Tartu ja Tallinn-Narva kiiruste tõstmine kuni 160 kilomeetrini tunnis.

Tegevuskava kohaselt moodustab Eesti Raudtee taristu investeeringud 402 ja Edelaraudtee 29 miljonit eurot. Sealhulgas on riigieelarvest kavandatud toetus 162 miljonit eurot ning Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi ja Euroopa ühendamise rahastust 54 miljonit eurot.

Tegevuskavas on eeldatud iga-aastase kaubaveomahu 5,5-protsendilise kasvuga 2018. aasta tasemelt (13,5 miljonit tonni) kuni aastani 2024.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles