Harjumaa trammiliinide tasuvusuuring maksab 120 000 eurot

FOTO: HOL

Teisipäeval allkirjastati Tallinna ja Harjumaa kergrööbastranspordi teostatavus- ja tasuvusanalüüsi leping, mille eesmärk on luua saastevaba ja parim võimalik ühistranspordi korraldus pendelrände tulipunktidega.

Maakeelde ümber pandult tähendab see seda, et uuritakse, kas tasub rajada trammiühendust nende Harjumaa paikadega, kust inimesed kõige rohkem Tallinna vahet sõidavad.

«Tuleb tagada, et elanikkonna ja liikuvuse kasvades ei kannataks linnakeskkond ega inimeste tervis. Seetõttu on sõiduautoga võimalikult konkurentsivõimelise ühistranspordi arendamine eriti oluline. Rööbastransport on inimeste seas populaarne ning me toetame selle arengut,» ütles majandusminister Kadri Simson.

Tallinna linnapea Taavi Aasa sõnul ületab linnapiiri iga päev 160 000 autot ning see autodevoog kasvab aastas 25 000 auto võrra. «Linna piiridest üle ulatuva tõhusa transpordivõrgustiku käivitamine koos teiste Harjumaa omavalitsustega on kesksel kohal väärtusliku linnaruumi arendamisel,» ütles Aas. Järgmine trammiliin rajatakse Aasa sõnul Vanasadamasse, ülejärgmine aga tõenäoliselt Rae valda.

«Tramm on kõige tõhusam linnatranspordi liik. Rae vald koos Jüri suunas välja arendatud tööstusaladega on üks maakonna pendelrände tulipunkte. Tunnetame siin paremate transpordilahenduste vajadust igapäevaselt ja tasuvusanalüüs on esimeseks sammuks tõhusate muutuste ellu viimiseks,» ütles Rae vallavanem Mart Võrklaev.

Harjumaa trammiliinide teostatavus- ja tasuvusanalüüsi lepingu hanke võitsid ühispakkujad Civitta Eesti AS, Hendrikson ja KO ning Stratum OÜ. Analüüsi kogumaksumus on umbes 120 000 eurot, millest 85 protsenti katab Euroopa Liit, ülejäänu tasuvad omavalitsused.

Uuring hõlmab võimalikke trammiteid Harku valda Tabasaluni, Rae valda Jürisse, Lasnamäele, Paljassaarde, Maardusse ja Viimsisse.

Tagasi üles