Proovisõit tehtud: Eestisse jõudis põhjalikult uuenenud Renault Kadjar

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Renault Kadjar
Renault Kadjar Foto: Aivar Pau

Alles mullu oktoobris Pariisi autonäitusel esmaesitletud uus maastur Renault Kadjar on juba Eestis ja kõigile huvilistele proovisõiduks valmis.

Juba 2015. aastal esmaesitletud Kadjarit on tänaseks müüdud juba üle 450 000 auto ning värske versioon on saanud tõesti põhjaliku uuenduskuuri. Seda peamiselt Nissani eeskujul ja sihiga nelikveo tõhustamisele ning nii sise- kui välisdisaini ajakohastamisele.

Masinal on kliirensit koguni kahekümne sentimeetri jagu, nii et Eesti metsavaheteedel põhjale kinni jääda peaks olema suhteliselt keeruline. Tõusu- ja laskumisnurgad on samuti maasturitele omased – vastavalt 17 ja 25 kraadi.

Auto lukustusest vabastamine ning mootori käivitamine käib uuel Kadjaril täielikult võtmevabalt. Kummagi tarvis pole tegelikult vaja väikest juhtpulti taskust välja võttagi. Uksed lähevad lukku kohe, kui autost mõni samm eemale astuda, ning avada saab need lihtsalt käepidet haarates. Mootori start-stop-nupp on rooli taga paremal kohe multimeediaekraani kõrval.

Esimene tõsine positiivne üllatus on kusjuures auto rool. See on auto kerekust arvestades suudetud eriliselt kergelt pöörlevaks muuta. Juhtnuppudeks on ka roolirattale pandud vaid minimaalselt hädavajalik – vasakule nagu ikka püsikiirusehoidja omad (selle sisselülitamine toimub hoopis käsipiduri hoova lähistelt, kus saab valida, kas sisse on lülitatud püsikiirusehoidja või kiirusepiiraja) ning paremal raadio, ekraaniinformaatika, telefoni ja muu multimeediaga seonduv.

Foto: Aivar Pau

Esitabloo paistab õige istme- ja roolikõrguse puhul ka täpselt rooliratta ülemise sektori vahelt välja.

  • Mis puudutab nelikvedu, siis on Kadjaril selleks kolm eri seadistust:
  • 2WD: jõud suunatakse ainult esiratastele. Nii väheneb kütusekulu.
  • Auto: elektroonika jagab pöördemomendi automaatselt mõlema telje vahel. Tagateljele suunatakse maksimaalselt 50 protsenti.
  • Lukustus: keskdiferentsiaal lukustatakse püsivale 50/50 jaotusele. Seda süsteemi kasutatakse ainult raskel maastikul. Tippkiirus ei kerki üle 40 km/h.

Tavasõidu korral on vast kõige mõistlikum otsustada seda, kas lülitada esipaneeli vasakus servas sisse klahv Eco või mitte. Maanteel kahtlematult mõistlik otsus, kütusekulu väheneb märkimisväärselt, kuna muutuvad näiteks käiguvahetuse ja konditsioneeri seaded.

Kõikvõimalikud sildade seadistused, veojõukontrollid jms on masinal igal juhul nii heaks timmitud, et ei suutnud masinat mina libisemisse saada ei peegellibedal metsateel ega lund ja soppa täis maanteel.

Kerge ja samas masinat hästi kontrolli all hoidva rooli kõrval oli teiseks silmatorkavalt positiivseks üllatuseks Kadjari automaatkäigukast – arvan, et see suudab oma käiguvahetuse sujuvusega silmad ette teha nii mõnelegi kõrgema klassi masinale. Kiirenduse osas ei tulnud ka pettuda ei linnasõidul ega maanteel möödasõite sooritades.

Tasub tähele panna, et esiveolistel mudelitel on nüüd Extended Gripi süsteem. See libisemisvastane funktsioon parandab pidavust, et sõit oleks raskesti läbitaval pinnasel lihtsam. Keskkonsoolil, käigukangi taga on rullik, mille abil saab valida kolme erineva taseme vahel.

Foto: Aivar Pau

Mis veel salongisisestesse mugavuslahendustesse puutub, siis istmed on masinal näiteks pikendatava istumisosaga, kaks joogitopsihoidjat on asetatud mugavasse asukohta käigukangi ja kahe istme vahel oleva käetoe-panipaiga vahele, helisüsteem on loodud vägagi korralik ja soovitan kindlasti erinevaid heliskeeme läbi proovida – need erinevad omavahel nagu öö ja päev.

Pardakompuutri väljund on puhtas eesti keeles, selle kaardilahendus näitab muu hulgas automaatselt ka tee ääres ootavaid kiirusemõõtjaid ja tuvastab liiklusmärkidel olevaid kiiruspiiranguid. Multimeediaekraan on muidugi puutetundlik.

Foto: Aivar Pau

Kliimaseade on kahetsooniline, täiesti olemas on kaugtulede automaatlülitus ning heliline auto sõidurajalt kaldumise hoiatussüsteem (vastava suuna kõlaris hakkab kostma tuttavat põrinat), mis paneb vilkuma ka külgpeeglites olevad tuled. Loomulikult on olemas parkimisandurid nii ees, taga kui külgedel ning tagasikäigu sisselülitamisel hakkab tööle tagurduskaamera.  

Välise külje pealt on masin vaatamata suurele kerele suutnud saavutada minu hinnangul kompaktse ja sportliku tunnetusega väljanägemise. 18-tollised valuveljed annavad külgvaatele veelgi särtsu juurde:

Foto: Aivar Pau

Ahjaa, külgpeeglid klapivad end kesklukustuse aktiveerumisel automaatselt kokku ning on ka elektriliselt juhitavad.

Tõsiselt mahukas, et mitte öelda lahmakas, on Kadjari pagasiruumi osa:

Foto: Aivar Pau

Uus Kadjar saabus Eestisse hiljuti ning näiteks Tallinnas Paldiski maantee ABC Motorsi, aga ka City Motorsi esindustes on auto täiesti olemas. Sel saab olema kolm varustustaset: Life, Zen ja Intens. Hinnad algavad vastavalt 17 990, 20 190 ja 22 490 eurost.

Tasub minna ja ära proovida, selle masinaga looduses hätta ei jää ja kõikjal mujal on ka väga mõnus oma sõite teha. Ja mis oluline: ruumi on selles palju.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles