Rallikolumn: kas tiimikaaslane on konkurent või abimees?

Margus Kiiver
, Autospordivaatleja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Loebi (paremal) ja Sebastien Ogieri koostöö Citroenis ei sujunud sugugi nii naerusuiselt kui sellelt 2011. aasta pildilt paistab.
Sebastien Loebi (paremal) ja Sebastien Ogieri koostöö Citroenis ei sujunud sugugi nii naerusuiselt kui sellelt 2011. aasta pildilt paistab. Foto: Torsten Blackwood

Kas autosport on võistkonnaala või mitte? Eestis kütab see viimastel aastatel tavaliselt kirgi hooaja lõppedes, kui hakatakse valima aasta sportlasi. Minu jaoks moodustavad autos istujad selgelt tiimi. Et sõitjat rohkem esile tõstetakse, on midagi, millega kaardilugejad peavad leppima.

Kuid vaatame suuremat pilti. Individuaalsete tiitlite kõrval käib heitlus ka meeskondliku või siis tootjate tiitli peale, mis sageli autotootjale isegi olulisem. Ja ka individuaalse tiitli püüdmisel on tihti vaja tiimikaaslaste abi. See paneb sõitjad tihti olukorda, kus tulebki olla meeskonnamängija ja isiklikud ambitsioonid maha suruda. Mis võib aeg-ajalt osutuda inimlikult väga keeruliseks.

Vaatasin eelmisel nädalal Netflixist uue dokumentaalseriaali «​Formula 1: Drive to Survive»​ esimest hooaega, mis räägib 2018. aasta vormel 1 telgitagustest ja tiimide siseelust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles