Kaubamaja kahjum süvenes dividendide tulumaksu tõttu enam kui 10 korda

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna Kaubamaja tegevdirektor Erkki Laugus Kaubamaja katusel.
Tallinna Kaubamaja tegevdirektor Erkki Laugus Kaubamaja katusel. Foto: Tairo Lutter / Postimees

Tallinna Kaubamaja Grupi käive kasvas tänavu esimeses kvartalis aastaga 3,1 protsenti 163,7 miljoni euroni. Ettevõtte puhaskahjum süvenes seoses dividendidelt arvestatud tulumaksuga 2,18 miljoni euroni, mullu esimeses kvartalis oli ettevõtte puhaskahjum 164 000 eurot.

Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimehe Raul Puusepa sõnul oli aasta algus grupi jaoks ootuspärane.

«Rahule võib jääda supermarketite ja kaubamajade segmendiga, mis näitasid kiireimat müügitulu kasvu hoolimata sellest, et grupi üldine kasum jäi aasta varasemale alla. Üldist kasumi langust mõjutasid nii uute Selverite käivitusperiood kui ka eelmise aasta Lätis müüdud põhivara ühekordsest müügikasumist tekkinud kõrgem võrdlusbaas,» lisas Puusepp.

Puusepa sõnul on end ära tasunud e-poodide arendused. «Selveri e-poe müügitulu kasvas varasemaga võrreldes 32 protsenti ja näeme jätkuvalt suurt potentsiaali muuta paljudele meie klientidele igapäevaostud mugavamaks ja ajasäästlikumaks,» märkis Puusepp ning lisas, et tugevaid kasve näitavad ka Kaubamaja ja I.L.U. e-poed.

Selveri supermarketite konsolideeritud müügitulu oli esimeses kvartalis 110,9 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrreldes 5,9 protsenti. Selverites sooritati aasta kolme esimese kuuga 9,4 miljonit ostu, mis on 4,1 protsenti enam kui mullu samal ajal. Supermarketite segmendi maksueelne kasum oli 2,4 miljonit eurot, mis on 800 000 euro võrra vähem kui mullu.

Kaubamajade esimese kvartali müügitulu kerkis aastaga 1,4 protsenti 23,1 miljoni euroni. Kaubamajade esimese kvartali maksueelne kahjum oli 500 000 eurot, mis on mullusest 2,7 protsenti madalam.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva TKM Beauty Eesti esimese kvartali müügitulu kerkis aastaga 3,2 protsenti 1,1 miljoni euroni ning kahjum vähenes 16,6 protsenti 100 000 euroni.

Autokaubandussegmendi käive langes aastaga 4,5 protsenti ning oli esimeses kvartalis 26,4 miljonit eurot. Maksueelne kasum langes 300 000 euro võrra 600 000 eurole. Aasta esimese kolmel kuul müüs grupp kokku 1143 sõidukit. Puusepa sõnul selgitab tagasihoidlikumaid tulemusi autoturu langus Baltikumis. «Statistikaameti andmetel registreeriti Eestis kahe esimese kuu jooksul 7,2 protsenti vähem uusi sõiduautosid,» märkis ta.

Jalatsikaubanduses langes grupi müügitulu möödunud aasta esimese kvartaliga võrreldes 13,8 protsenti 1,9 miljonile eurole ning kvartali kahjumiks kujunes 500 000 eurot. Ettevõte muudab kaupluste juhtimisstrateegiat ning aprillist jätkab nii iluvaldkonna kui ka jalatsikaubanduse ettevõtete juhatuse liikmena senine TKM Beauty OÜ juht Anne-Liis Ostov.

Tallinna Kaubamaja Gruppi kuuluvad Kaubamaja AS, Selver AS, Kulinaaria OÜ, Viking Security AS, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, UAB TKM Lietuva, SIA TKM Latvija, KIA Auto AS, AS Viking Motors, KIA Auto UAB, Forum Auto SIA, Verte Auto SIA ,TKM Auto OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, AS TKM King ning Rävala Parkla AS.

Grupi 2018. aasta konsolideeritud auditeeritud müügitulu oli 681,2 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil. Tänavu esimeses kvartalis töötas grupi ettevõtetes keskmiselt 4293 inimest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles