Pankrotistunud Krajbanka suuromaniku isa: meid sunniti Air Balticut toetama

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Air Balticu Boeing 737-36Q.
Air Balticu Boeing 737-36Q. Foto: SCANPIX

Osa Läti hoiupangast Latvijas Krājbankast kadunud rahast läks lennufirma Air Baltic ülalpidamiseks, kinnitab panga suuromaniku Vladimir Antonovi isa, pankur Aleksander Antonov ajalehele Diena.

2008. aastal, mil kriisi taustal kannatas kogu pangandussüsteemi likviidsus, arenes Air Baltic kiiresti: lennufirma soetas liisinguga lennukeid, avas uusi lennuliine ning peibutas reisijaid odavate piletitega.

«Meie poole pöörduti palvega lennufirmat krediteerida. Niipalju kui mina tean, ei olnud me selle suhtes eriti entusiastlikud. Aga tol ajal Lätis autoriteetsete inimeste mõjutusel olime me sunnitud laenu andma, sest kartsime, et vastasel juhul viiakse pangast suures mahus hoiuseid välja, » vahendas Läti majanduslehe Dienas Bizness venekeelne portaal Antonovi Dienale öeldut.

Krediidimahud kasvasid pidevalt, sest Air Balticu tegevuskahjumit oli tarvis katta ning regulaator sundis panka lisareserve moodustama.

Antonovi sõnutsi pöördusid nad pangandusjärelevalve poole, et viimane arvestaks nende eripära riigi jaoks olulisele ettevõttele laenamisel ning teeks nende kohtlemisel erandi. Seda aga ei juhtunud.

«Lõpuks olime sunnitud Air Balticut krediteerima teisest allikast, aga panga rahaga.  Sisuliselt tehti usaldustehing, kus panga raha jõudis Air Balticu bilanssi pangaväliste kreeditoride kaudu. Nüüd hinnatakse, et see raha on justkui pangast kadunud,» rääkis Antonov.

Tema sõnutsi väljastati Air Balticule suur, praktiliselt panga kapitaliga võrdne summa ning lennufirma kokkukukkumine oleks tähendanud ka panga krahhi. «Me ei saanud seda lubada,» toonitas Antonov ajalehele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles