Analüütik: Tesla ei pruugi kasumit teenida mitte kunagi (1)

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Tesla laadimisjaam
Tesla laadimisjaam Foto: ALY SONG / REUTERS/Scanpix

Tesla viimane katse raha kaasata võib küll toetada aktsia hinda, aga elektriautode tootja initsiatiiv liikuda isejuhtivate autode tootmise suunas võib panna ettevõtte küsimärgi alla.

Nädal aega tagasi teatas Tesla, et plaanib kaasata investoritelt kaks miljardit dollarit, emiteerides uusi aktsiaid ning vahetusvõlakirju. Aktsia hind reageeris tol päeval (2. mail) neljaprotsendilise tõusuga. Lisaks sai esmaspäeval avalikuks, et Tesla juht Elon Musk ostis 2. mail umbes 103 000 ettevõtte aktsiat hinnaga 243 dollarit väärtpaber, suurendades sellega oma osaluse 33,9 miljoni aktsiani, mis moodustab umbes 20 protsenti aktsiatest.

Briti suurpanga Barclay’s analüütik Brian Johnson on järjekordne analüütik, keda pole Tesla raha kaasamine optimistlikuks muutnud ning kes soovitab aktsiate osakaalu portfellides vähendada. Aktsia hinnasiht on 192 dollarit võrrelduna eilse sulgemishinnaga, mis on 247 dollarit.

«Tesla vaba raha bilanss on nüüd järgmise aasta jooksul rohkem tasakaalus. Samal ajal me ei imesta, kui aktsia liikumise positiivne hoog jätkub, sest pankrotioht annab järele, usume siiski, et investorite usk aktsia hinnatõusu jätku kahaneb,» kirjutas analüütik klientidele.

Investeerimisajakirja Barron’s hinnangul tunnetab Johnson, et Elon Muski narratiiv ettevõtte tuleviku suhtes on liikumas globaalse massiautode tootmiselt mobiilise teenuse pakkumise suunas, mis kasutab isejuhtimistehnoloogiat robottaksode võrgu loomiseks.

Otseselt pole seda veel juhtunud, kuid vahetult enne pettumust valmistanud kvartalitulemuste avaldamist korraldas Tesla kohtumise investoritega, kus arutati isejuhtivate sõidukite üle. Väidetavalt rääkis Musk raha kaasamist tutvustaval presentatsioonil, et isejuhtivad autod kasvatavad Tesla väärtuse peaaegu 500 miljardi dollarini. Praegu on Tesla väärtus 44 miljardit dollarit.

«Hüperkarud, kes on Tesla aktsiad pankrotihirmust lühikeseks müünud, ei pea veel kaevikutesse minema,» lisas analüütik. «Aga samal ajal võivad mõned härjad hinnata ümber arvamust, et Teslast saab kasumlik autotootja,» kirjutas Johnson.

Börsislängis nimetatakse kaurideks investoreid, kes kardavad turu või konkreetse väärtpaberi langust ning härgadeks või pullideks neid, kes ootavad tõusu. Lühikeseks müümine on aktsiate laenamine ja nende ära müümine lootuses väärtpabereid odavamalt tagasi osta ja need omanikule tagastada.

Pärast kahte kasumlikku kvartalit jäi Tesla eelmises kvartalis taas kahjumisse. Muski sõnul peaks Tesla teenima taas kasumit kolmandas kvartalis.   

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles