Friedhelm oleks sulgenud ka Muhu ja mandri vahelise silla

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tormine meri.
Tormine meri. Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Kui mõttekas on Saaremaa püsiühendus, kui viimasel ajal on kõlanud jutt, et tugeva tuulega katkeks liiklus ka sillal? Nõnda küsis üleeilse püsiühenduse lõpparuande seminaril virgunud muhulane.

«Ekspertide toel on analüüsi kirjutatud, et sild võidakse sulgeda tuulega 30 m/s ja enam. Kindlasti võetakse neil puhkudel arvesse ka tuule suunda ja muid tegureid. Võimalikud on ka kiirusepiirangud,» vahendab Meie Maa üleeile Muhu saarel toimunud püsiühenduse lõpparuande seminaril antud vastust.

Küsimusele vastanud projekti alusuuringute ja strateegiliste valikutega tegelenud Wladimir Segergrantz (Hiiden Konsultid), kes tegelikult transleeris projekti eest vastutavat WSP Finland OY juhti Peet Rannistet, selgitas, et uuringute ja võrdlevate analüüside tulemusel on jõutud järeldusele, et sild oleks ilmastikust johtuvalt kinni 7–33 tundi aastas.

Möödunud reedel Väinameres möllanud torm Friedhelm paisus Kuivastu poolel paiguti 30 m/s-liseks. Seega, hüpoteetiliselt võib väita, et torm võib sulgeda ka üsna madala silla. Tõenäoliselt poleks sel juhul liiklust soosinud ka ristlainetust tekitav kagutuul.

Kolmapäeval Muhus peetud püsiühenduse seminaril esitati teatavasti lõppjäreldused, mille kompromisslahendusena pakutakse välja silda sisuliselt praegusel praamitrassil – Kuivastu poolel kaalutakse pealesõidu kõrgemale nihutamist. Edasi läheb töögruppide otsus arutamiseks asjatundjate komisjonile, seejärel valitsusse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles