Rootsi õnnetuslennuki valmistaja hoiatas juba mullu ohtlike vigade eest

BNS
Copy
Lennuki rusud Storsandskäri saarel.
Lennuki rusud Storsandskäri saarel. Foto: AFP / Scanpix

Rootsis Umeå linna lähedal alla kukkunud lennuki valmistajatehas Mahindra Aerospace teatas möödunud aastal, et GippsAero GA8 Airvan-tüüpi lennukite teatud osad tuleks välja vahetada, vahendas täna Rootsi ringhääling SVT.

Ettevõte palus mais lennuki kasutajail kontrollida tiibade kinnitusega seotud detaile. Muret tekitas metalli väsimine. 

SVT sõnul ei ole selge, kas õnnetusse sattunud lennuki osas rakendati valmistaja soovitatud meetmeid ning kas tegemist oli mudeliga, mille detailide vahetamist vajalikuks peeti.

Mahindra Aerospace soovitas selle lennukitüübi teatud mudelite kasutajail kontrollida, kas detailides võib täheldada korrosiooni, kriimustusi, pragusid või mõlke. SVT andmeil palus ettevõte vahetada välja detailid, millel on eelmainitud vead. Lisaks soovitati kontrolle läbi viia korduvalt, sõltuvalt sellest, kui sageli lennukiga lennatakse.

SVT märkis, et Rootsi lennuliikluse lubade ja järelvalve eest vastutava ameti sõnul oli lennukit hiljuti kontrollitud. 

Langevarjusportlasi vedanud lennuki allakukkumisel Umeå lähedal hukkus pühapäeval üheksa inimest. Osa lennuki tiivast rebenes lahti juba õhus. 

Lennuk sööstis varsti pärast õhkutõusu otse alla nina ees. Rusud leiti Umeå jõe Storsandskäri saarelt.

Pealtnägijate sõnul olid mõned langevarjurid üritanud vahetult enne allakukkumist lennukist välja hüpata, vahendas portaal The Local.

«See vastab tõele. Üks tiib tuli lahti juba õhus ning seda ei leitud õnnetuspaigalt, vaid sellest eemalt,» ütles Rootsi õnnetusuurimiskeskuse osakonnajuhataja Peter Swaffer Dagens Nyheterile. Swafferi sõnu kinnitas hiljem pressikonverentsil ka keskuse pressiesindaja Hans Ytterberg. 

Ta märkis, et videote ja õnnetuspaigalt leitud detailide põhjal võib öelda, et lennukist hakkas osi lahti tulema juba õhus. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles