Jan Trei: tehisintellekt võib hakata jäljendama õpetaja rolli õppeprotsessis

Agaate Antson
, toimetaja
Copy
Tehisintellekti võimalikud kasutusalad ulatuvad igasse eluvaldkonda. Pildil näitus Brasiilias, kus tehisintellekti abil analüüsiti külastaja Instagrami kontot.
Tehisintellekti võimalikud kasutusalad ulatuvad igasse eluvaldkonda. Pildil näitus Brasiilias, kus tehisintellekti abil analüüsiti külastaja Instagrami kontot. Foto: Mauro Pimentel / AFP

Euroopa Regioonide juhatuse koosoleku põhiteemaks oli seekord tehisintellekti kasutamise võimalused ning selle mõju haridusele ja teaduse loomisele. Eesti delegatsiooni esindaja Jan Treil on tehisintellekti kaasamiseks haridusse palju usku. Trei hinnangul peaks kohalikud omavalitsused selle võimaldamiseks suuremat tuge avaldama.

Soomes peetud kohtumisel selgitas Eestit esindav Jan Trei, et uus tehnoloogia nagu liitreaalsus ja virtuaalne reaalsus on juba paljudes koolides kasutusel, kuid seda saaks veelgi rohkem kasutada selleks, et koolilapsed saaks parema ülevaate maailma probleemidest ja väljakutsetest.

«Tehisintellekt annab uued võimalused hariduse korraldamiseks ja hariduse andmiseks, see aitab haridust loovamaks ja huvitamaks muuta, samuti toetab õpilase loomingulist tegevust,» on Trei veendunud.

Tema sõnul võimaldab tehisintellekt personaliseeritud õppimist. See võib olla abiks õpilase teadmiste analüüsimisel ja individuaalse õppekava välja pakkumisel, et vajalikke oskusi tugevdada. 

«Tehisintellekt võib tulevikus jäljendada õpetaja rolli õppeprotsessis. Tehisintellekt saab lisaks õppija kasutusmustrite põhjal välja selgitada, kuidas toetada last, kellel esineb düsgraafia või muu haridusega seotud õpiraskus,» selgitas ta ja lisas, et eriti vajalik on tehisintellekti arendamine hariduslike erivajadustega laste õppe toetuseks.

Neile õpilastele, kes ei räägi, oleks tema hinnangul heaks lahenduseks innovaatilised kõnesüntees ja kõnerobotid. 

«Sel teemal on vaja rohkem pidada arutelusid, kuulata teadlasi ja õpetajaid ning seejärel teha kohalike omavalitsuste poolt kõik, et õppekeskkond ja digitaristu koolides ja selle ümbruses oleks üleminekut toetav,» sõnas Trei.

Ta rõhutas, et riigi ja kohalike omavalitsuste koostöös tuleb arukalt planeerida ka järgmise perioodi Euroopa Liidu vahendite kasutamist, et toetada vastava keskkonna loomist.

Euroopa Regioonide Komitee on Euroopa Liidu nõuandev organ, mis ühendab liikmesriikide kohalike omavalitsuste ühenduste esindajaid. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles