Üks nimi, erinevad maailmad

Kadri Asmer
, kunstiajaloolane
Copy
Esiplaanil Eike Epliku kipsist töö «Nimeta» (2016). Seinal vasakul Malle Leisi akvarellmaal «Apelsinid». (1976) Paremal Tuuli Vahesaare kipsist teos «Ära kasva suureks, see on lõks» (2018).
Esiplaanil Eike Epliku kipsist töö «Nimeta» (2016). Seinal vasakul Malle Leisi akvarellmaal «Apelsinid». (1976) Paremal Tuuli Vahesaare kipsist teos «Ära kasva suureks, see on lõks» (2018). Foto: Reet Pulk-piatkowska

PALLASE VAIM. Näitus «Naiskunstnikud Pallasest 1919–2019» Nooruse galeriis näitab, et individualism ja vabadus kunstis ei ole kuhugi kadunud.

Tartu Kõrgemale Kunstikoolile anti 2018. aastal nimeks Pallas. 1919. aastal asutatud samanimeline kunstikool loodi teises ajas ning oludes, järgides Prantsuse vabaateljeede vaimsust ja õppemetoodikat. Sõjaeelsest Pallasest on saanud omamoodi pühamu ja seal õpetanud meestest (Konrad Mägi, Ado Vabbe jt) Eesti kunstiajaloo kangelased. Vahepealsed katkestused ja kooli ümbernimetamised ning -struktureerimised teevad paratamatult raskeks võrdusmärgi asetamise praeguse ja toonase vahele. Nooruse galeriis avatud näitus «Naiskunstnikud Pallasest 1919–2019» püüab teha selleks esimesi samme, sidudes Tartu kunstihariduse sada aastat kokku naiskunstnike loomingu kaudu.

«Naiskunstnikud Pallasest 1919–2019». Näitusevaade. FOTOd:
«Naiskunstnikud Pallasest 1919–2019». Näitusevaade. FOTOd: Foto: Reet Pulk-piatkowska
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles