Sisuturundus

Hea valgustus annab konkurentsieelise: 3 nippi ettevõtjatele

FOTO: Papalamp OÜ

Olgu fantaasia ükskõik kui lennukas, puudulik valguslahendus kaubanduspinnal  ei tekita visuaalset efekti kliendi jaoks. Hästi valgustatud  kaubanduspind ja vitriinaken on suur müügimagnet. See on sinu turueelis, kui oskad seda enda äri eduks pöörata.

Kaubandusvalgus on eestimaine edukas ettevõte, kes pakub kvaliteetse materjali ja põhjamaise disainiga valguslahendusi nii sise- kui ka välispindadele.

Kaubanduspindu on täna rohkem kui iial varem. Kuidas paista silma teiste kaupluste seast? Selleks on Kaubandusvalgusel varuks nii mõnigi nipp:

1. Kasuta alati õigeid valgustemperatuure ehk valgussoojust (Kelvin) ja piisavat valgusvõimsust ehk tugevust (W).
Toodete välja toomiseks rõiva kauplustes kasutatakse enamasti soojemaid toone ehk 3000K-3500K, et välja tuua materjalide erinevaid värvikombinatsioone. Kuid on ka erandeid. Näiteks spordirõivaste müügi puhul  kasutatakse parima müügitulemuse saavutamiseks peamiselt 4000 Kelvinit valgussoojust ja CRI vähemalt 90+ valgusvõimsust 1m2 kohta.

Kulla ja ehtekauplused kasutavad parima tulemuse saavutamiseks kahe erineva valgussoojuse 3000 Kelvinit ja 4500 Kelvinit ühisefekti, et suurendada müüginumbreid. See tähendab, et suunatakse ühele tooterühmale soe ja külm valgus üheaegselt. Efekt on lummav ja tõstab tooted esile.

Toidukauplustes kasutatakse valgustemperatuure erineval skaalal. Müügisaali üldvalgus on kõige parem 3500K-4500K. Pagaritoodete väljatoomiseks kasutatakse rohkem soojemapoolset valgust ehk 2200K-2700K. Lihalett vajab samuti sooja tooni ehk 2400K. Juurviljade peal soovitame kasutada hoopis külmemaid toone, enamasti 3000K-3500K.

2. Vaateakendel tuleks kasutada võimsamaid LED siinivalgusteid (30-40W), et tuua kogu kaubanduspind väljastpoolt nähtavaks. Tugev valgus annab võimaluse silma paista väljaspoolt kauplust. 
Lisaks soovitame kasutada väiksema korpusega valgusteid kuna tihtipeale vaateaknal napib ruumi. Kui vaateaknal napib vaba pinda siis võid kasutada suunatavaid süvistatavaid valgusteid. Ära unusta oma parimad tooted aknal eksponeerida!

3. Proovikabiini valgustamisel pea silmas valgusti asukohta.
Laest tulev valgusvihk ei tohiks paista proovikabiinis otse alla ega selja taha - sellisel juhul pimestab valgus peeglist. Õige on, kui laest tulev valgusvihk jääb proovikabiinis oleva isiku ja peegli vahele. Nii on proovitav toode kliendile peeglist hästi näha. Soojem valgussoojus tekitab kliendile kabiinis meeldiva koduse õhkkonna.

Kaubandusvalgus käib kliendiga kaasas kogu teekonna valgusprojekti algusest kuni lõpuni. Iga projekti puhul tasub konsulteerida individuaalselt, kuna ruumi kujundus või pindala võib nõuda erilahendusi.

Parim valguslahendus aitab suurendada ettevõtte müügi edu.

LED valgustite terminoloogia:

  • LED - Light Emitting Diode (LED) - valgusdiood
  • Watt (W) - valgusvõimsus
  • Kelvin (K) - valguse värvustemperatuur
  • Color rendering index (CRI) -  värviesitusindeks ehk mõõt, mis määrab värvide kirksuse.
Tagasi üles