Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Koolijuhtimise ebaühtlane kvaliteet sunnib süsteemi üle vaatama (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Haridus- ja teadusminister Mailis Reps.
Haridus- ja teadusminister Mailis Reps. Foto: Konstantin Sednev

Minister tahaks rääkida koolijuhtide töö kvaliteedile selgemate kriteeriumite seadmisest, kuid kardab, et otsustajad Toompeal ei taha sellega kaasa tulla.

Eesti autonoomsed koolid on aastaid olnud siinse haridussüsteemi üks Nokiaid, mida kõrgetele väliskülalistele taevani kiidetakse. Terveid õppereisegi on ette võetud lihtsalt selleks, et tulla Eestisse ja vaadata, mismoodi saab kool ise suuri otsuseid vastu võtta, ilma et keegi ministeeriumis kõik detailideni ette kirjutaks. Koolidele usaldatud suurt otsustusruumi peetakse ka üheks põhjuseks, tänu millele teevad Eesti koolinoored PISA-testis muljet avaldavaid tulemusi.

Nüüdseks on vaimustus asendumas murenootidega. «Kui väliskülalised siin käivad, küsivad nad meilt, kas koolid oskavad seda autonoomsust ka kasutada. Tegelikult me ju ei hindagi koolijuhtimise kvaliteeti. Minul on väga suured kõhklused koolide juhtimispädevuse osas,» ütleb Tallinna Ülikooli hariduskorralduse professor Eve Eisenschmidt.

Tagasi üles