Pankrotistunud turismihiiu kaubamärk läheb hiinlastele (2)

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Thomas Cooki logo
Thomas Cooki logo Foto: SEBASTIEN SALOM GOMIS/SIPA/SEBASTIEN SALOM GOMIS/SIPA

Septembri alguses pankrotti läinud maailma vanima reisifirma Thomas Cooki brändi ja intellektuaalse omandi ostis 11 miljoni naela (12,8 miljoni euro) eest Hiina konglomeraat Fosun.

Eile õhtul väljakuulutatud tehing võimaldab reisiagendil taasavada tegevuse vaid mõni kuu pärast pankrottiminekut. Varade omandamisele tegi pakkumisi ka mitu teist ettevõtet, kirjutab Financial Times.

Fosun oli üks osaline võlausaldajate ning võlakirjaomanike grupist, kes püüdsid septembris kokku panna 900 miljoni naela (ühe miljardi euro) suuruse päästepaketi Thomas Cooki päästmiseks. Aga plaan kukkus kokku, sest reisifirma ise ei suutnud hankida lisa 200 miljonit naela (232 miljonit eurot), mis põhjustaski 178 aasta vanuse reisioperaatori pankroti ja kaose üle maailma.

Fosuni kõnelused restruktureerimise läbiviijaga Thomas Cooki nime, sellega seotud brändide nagu Casa Cook ja Cook’s Club, muu intellektuaalse omandi, nagu domeeni, sotsiaalmeedia ja IP-aadressi omandamise üle.

Tehinguga kursis olevate allikate sõnul lubavad Fosuni poolt omandatud varad Hiina ettevõttel luua Thomas Cooki nime kandva online-reisiagendi, mis on eurooplastele märkimisväärselt tuntud.

Kommentaarid (2)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles