Analüüs: kriisis perefirma tegi arvukalt vigu (8)

Toomas Verrev
, brändinguekspert
Copy
M.V.Wool - listeeriakahtlusega kala ei saa olla parim
M.V.Wool - listeeriakahtlusega kala ei saa olla parim Foto: Kuvatõmmis

Vaevalt on palju neid, kes naudiksid oma ettevõtte kohta negatiivsete sõnumite edastamist, kuid kriisideks tuleb valmis olla. Näiteks iga meediaväljaanne peab olema valmis selleks, et ajakirjanik toodab juhusliku tunde najal totaalset jama ja toiduainetööstus võiks valmis olla selleks, et midagi juhtub nende toodetega, mida inimesed söövad.

Loomulik on, et tulevikku vaatav ettevõte kaasab ressurssi nii majast seest kui ka väljast partnerite näol, kes aitavad võimaliku kriisi tekkides sellega toime tulla. Olgu selleks siis kommunikatsioonijuht või PR agentuur. Kahjuks jääb mulje, et Eesti ettevõtted ei arvesta alati võimalike riskidega, ning kui kriis on käes, siis ei reageerita sellele üldse või tehakse seda ebaadekvaatselt.

Heaks näiteks sellest on kalatootja M.V.Wooli kaasus, mis on meedias juba õige pikalt laineid löönud. Kuni selle aasta alguseni oli tegemist igati eeskujuliku ettevõttega, olles üks väheseid Eesti oma 100% pereettevõtteid. Juba 1988. aastast alates on seda juhtinud patriarhi olekuga Mati Vetevool – mees, kes teab kalast nähtavasti kõike. Tema nimest on tuletatud ettevõtte nimi ning ka nende esinduspood kannab omamehelikult nime Mati Kalapood. Ettevõtte edukusele viitab nii kümnetesse miljonitesse küündiv käive kui ka üle 150 loodud töökoha. Nende positiivset kuvandit on kinnitanud rohked auhinnad, portreelugu Pealtnägijas ning presidendi ja teiste tunnustatud tegelaste tehasekülastused.

Kommentaarid (8)
Copy
Tagasi üles