Häirekeskus ja terviseamet avavad viirusega seotud küsimuste infotelefoni 1247 (2)

Copy
Lauatelefon. Foto on illustratiivne.
Lauatelefon. Foto on illustratiivne. Foto: Ain Protsin

Alates esmaspäevast, 16. märtsist alustab tööd häirekeskuse infotelefon 1247, mis jagab informatsiooni koroonaviirusega seotud küsimustes. Telefon töötab ööpäev läbi ja on helistajale tasuta.

Häirekeskuse peadirektori Kätlin Alvela sõnul on telefoni esmane eesmärk vähendada nii hädaabinumbri 112 kui ka perearsti nõuandetelefoni 1220 ja teiste infotelefonide koormust. Viiruseleviku tõkestamine on toonud kaasa rea elukorralduslikke muutusi, mille kohta saab infot numbrilt 1247.

1247 – Käitumisjuhised eriolukorras toimetulekuks ja koroonaviirusega seotud küsimustes (24h, tasuta)

1220 – Perearsti nõuandetelefon eesti ja vene keeles, pakub meditsiinialaseid nõuandeid ja konsultatsiooni (24h, tasuta)

53 01 9999 – Välisministeeriumi konsulaarinfo, kui oled välismaal hätta jäänud (24h)

112 – Hädaabinumber kiirabi, pääste ja politsei kutsumiseks (24h, tasuta)

«Möödunud neljapäevast kerkis ööpäevas koroonaviiruse kahtlusega kiirabikõnede arv neljakordseks. Kui sellele liita veel pöördumised, mis kiirabi reageerimist siiski ei vajanud, tegeleb häirekeskus ööpäevas umbes 800 kõnega, mille sisu on moel või teisel koroonaviirus. Sellele on lisandunud infopäringud, mis puudutavad Eestis kehtivat eriolukorda,» kirjeldas Alvela.

Siseminister Mart Helme sõnul on ülioluline, et kriitilises olukorras saaksid inimesed vajalikku infot usaldusväärsest allikast, ja kiiresti. «Arvestades seda, et valitsuse kehtestatud eriolukord ja koroonaviiruse levik tekitavad hulga küsimusi, mis pole otseselt tervisega seotud, siis pidasime vajalikuks avada häirekeskuse infotelefon just nendele küsimustele vastuste saamiseks,» ütles siseminister.

«Julgustan kõiki numbrile 1247 helistama, et saada aja- ja asjakohast infot ning käitumisjuhiseid eriolukorras toimetulekuks ja viiruse leviku peatamiseks,» julgustas Helme.

Numbrilt 1247 jagatakse infot koroonaviirust ja selle levikut puudutavatel teemadel. See ei puuduta meditsiinialaseid nõuandeid ja konsultatsiooni. Meditsiininõuanneteks ja perearsti konsultatsiooniks tuleks endiselt valida number 1220, kus kõnele vastavad meditsiinilise väljaõppega inimesed. Kui on vaja kiirabi kutsuda, tuleks ikka helistada 112.

1247 fookuses on kõik need teemad, mida 112 ja 1220 ei kata.

«Teeme kõik endast oleneva, et inimeste oluliselt suurenenud infovajadus elukorralduslike muudatuste kohta saaks vastuse häirekeskuse infonumbrilt 1247. Ühtlasi palume siiski mõistmist ja kannatlikkust,» ütles Alvela.

Häirekeskus on kogunud erinevatest asutustest ülevaate sellest, milline on inimeste infovajadus koroonaviirusega seoses ning asutused tagavad selle, et neid puudutav info muudatustest jõuab infonumbrile 1247. 

Infotelefoni avamise otsuse tegi terviseamet ja teenust osutab häirekeskus. See on esimene kord, kui riik võtab kasutusele infovajaduse leevendamiseks numbri 1247. Telefoni teenindamise tehnoloogilise poole töötas välja siseministeeriumi IT- ja arenduskeskus.

Telefoninumber töötab ööpäev läbi ja sellele tulevatele kõnedele vastavad häirekeskuse ruumides kriisi lahendamisega mitteseotud siseturvalisuse valdkonna töötajad, teiste avaliku sektori asutuste töötajad ja naiskodukaitsjad.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles