Mida olulist jälgida kodus õppimise ja õpetamise juures?

Copy
Foto: IM ARVUTID AS

Kodukontor on kõigile tuttav juba pikemat aega, kuid praegu on revolutsiooniline aeg ka hariduse jaoks. Nutiseadmete abil korraldatakse läbimurret, mis muudab koduõppe järjest reaalsemaks. Oluline on selgeks õppida parimad viisid, kuidas läbi viia hea kvaliteediga videotunde, valmistada ette ülesandeid ja hallata hariduslikku sisu õpilaste nutiseadmetes. Kõige olulisem on õppimise ja õpetamise jaoks valida õiged seadmed.

Kaugõppe jaoks sobivate seadmete valimisel peab arvesse võtma nelja aspekti:

1. Kõrge kvaliteediga videoühendus

Hea kvaliteediga virtuaaltunnid on olulised nii õpilastele kui ka õpetajatele.

Ükskõik milliseid konverentsikõne jaoks olemasolevaid rakendusi õpetajad kasutavad, nagu Zoom või Moodle, kõike olulisem on kaamera, mis edastab ja salvestab pilti. Selle resolutsioon sõltub kasutatavast seadmest endast, näiteks pakub väga hea kvaliteediga kaamerat iPad.

IPad võimaldab õpilastel mugavalt osaleda videotundides ja kasutada õppimiseks erinevaid rakendusi.

Ühtlasi on õpilastel iPadi abil võimalik mugavalt kodutöid teha ja salvestada õpimaterjale ekraanisalvestus rakendusega. Tänu oma mugavale suurusele sobib iPad hästi ka väiksematele

Foto: IM ARVUTID AS

2. Koduõpe on koordineeritud

Virtuaalõpe toob korraldusliku poole pealt kaasa mitmeid väljakutseid, sest õpilased on üle linna laiali. Seetõttu on oluline tagada, et kõik õpivad, ja veel enam, et töövahendeid kasutatakse õppimise jaoks. IPadil on selle jaoks olemas Apple School Manager rakendus, mis võimaldab seadistada tahvlid nii, et need on mõeldud ainult õppimise jaoks ja aitavad tagada kogu klassi ühise arengu.

Tasuta Apple School Manager tööriist lihtsustab kaugõppe protsessi ja võimaldab õpirakendused seadistada klassi ja õpetaja vajaduste järgi. Seega ei ole vajalik luua igale õpilasele personaalne Apple ID või neid muudmoodi omavahel kokku viia. Nii saab kaitsta isikuandmeid kui ka tagada, et õpilased kasutavad rakendusi, mis on juba seadmetesse alla laetud.

Õpetajad loovad konto, millega nad haldavad õpilastele kättesaadavat sisu: lisavad või kustutavad äppe, muudavad sätteid ning seavad piiranguid nii ajale kui sisule. Kontot saab luua nii õpetaja ise kui ka kooli IT-spetsialist.

Foto: IM ARVUTID AS

3. Turvalisus ja ekraaniaja haldamine

Lapse õppimiseks või vaba ajaks ajaks mõeldud tegevusi planeerides on oluline tagada lapse turvalisus. IPadil on selle jaoks mitmeid tööriistu.

Näiteks on võimalik lapse eest sobimatut sisu piirata ja lukustada tema jaoks mittesobivad veebilehed või äpid. Nii pääseb laps ligi ainult tema jaoks sobivatele rakendustele.

4. Loomingulised kodutööd ja hariv meelelahutus

Nutiseadmed võimaldavad õpilastele laias valikus erinevaid tegevusi harivatest loogikamängudest ja mitmetahuliste testidest kuni loominguliste ülesanneteni välja.

IPad annab õpilastele võimaluse arendada nende kujutlusvõimet ja loomingulisust näiteks iMovie rakenduse abil, kuhu õpilased saavad üleslaadida loodud videoid, e-raamatute lugemisega, joonistamisega Paper äpis võ esitluste ja muusika loomisega.

IPadiga ühenub Apple Pencil pliiats, mis muudab tahvli kasutamise, kirjutamise, teksti makreerimise ja joonistamise mugavamaks. Lisaks on võimalik ühendada iPadiga klaviatuur ja hiir, et ka sülearvutile väärt asendus olemas oleks.

Sel keerulisel ajal, kui kogu sotsiaalelu liigub kaugühendusse, on iPad kasulikuks tööriistaks nii tööl kui vabal ajal. Sealjuure tagab seade sujuva õppeprotsessi nii õpilastele kui õpetajale.

Copy
Tagasi üles