BMW 3. seeria muutus veelgi ahvatlevamaks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: BMW

Rõõmusõnum neile, kellele meeldib kolmanda seeria BMW kupeeversioon: uuenduskuuri läbinud sedaan ja universaal näevad nüüd eest välja täpselt sama ägedad!



Kolleeg Leedust, kohaliku Auto Bildi peatoimetaja, tunnistas mulle kevadel nagu muuseas, et ostis endale lõpuks auto, mida on kogu aeg ihaldanud, kirjutab

Auto Bild Eesti

.

No mis, ega ometi Ferrari? Teades tema sissetulekuid mitmest talle kuuluvast firmast, võinuks temalt oodata mis tahes vastust. Kaasa arvatud Ferrari. Aga ei, hoopis BMW ja sugugi mitte «seitsmene» ega «viiene», vaid kõigest «kolmene».

Täiesti tavaline 318. «Milleks mulle enamat, see auto rahuldab absoluutselt kõik minu vajadused, kaasa arvatud pideva sõidujanu,» tunnistas kolleeg, kes ettevõtjana ei loobi raha tuulde, vaid investeerib arukalt.

Aga eks selle januga on, nagu on, võtad pitsi ja hammas verel! Jaanuaris sõidab ta juba Belgia meeskonna koosseisus Dubaisse 24 tunni ringrajasõidule - ehk lihtne sõidujanu võib muutuda krooniliseks sõltuvuseks ning olgem ausad, ega kehv jook ikka hammast verele ei aja. Tema jutt pani mind mõtlema.

Kupee ilu võlub

Tunnistan, et olen BMW-sse suhtunud teatud eelarvamusega. Suhtun ilmselt praegugi, sest korduvad uudised pealkirjadega «BMW rammis puud», «BMW kihutas üle katuse», lisaks igapäevane liikluskeskkond ei jäta lihtsalt muud võimalust.

Küll aga olen üha sihiteadlikumalt tegelenud eneseteraapiaga, kinnistamaks oma teadvuses fakti, et BMW ja tema juht on kaks täiesti erinevat nähtust. Ükski auto ei sõida ilma juhita, kaasa arvatud BMW. See, keda me tegelikult kirume, on ikka juht, mitte auto. Ja kahju hakkab BMW-st, kes ei ole mitte üks raas süüdi selles, et on sattunud täiesti valedesse kätesse.

Ja milline oli minu eneseteraapia tulemus? Esiteks see, et ma armusin 3. seeria kupee disaini. Raske on sõnadesse panna, mis mind selle auto välimuses köidab, kuid iga kord, kui teda uulitsal näen, ohkan ma sügavalt... Armutunne süvenes veelgi, kui olin saanud proovida samale kupeekerele ehitatud M3.

Mhmmmm... midagi täiuslikumat on autoga sõitmise puhul raske ette kujutada. Ja võite ise arvata, millise tundega võtsin ma vastu 3. seeria sedaani ja Touringu turuletuleku, mis on vähemalt eestvaates kupeega täiesti identsed.

Ja siis saabus minulgi võimalus proovida uuenenud kolmanda seeria sõidukit. Täpselt samasugust, nagu mu Leedu kolleegil, kaheliitrist 318, ainult et automaatkäigukastiga. Millest on natuke kahju, sest päris huvitav olnuks kogeda seda efektiivse dünaamika start-stop-süsteemi, mis auto foori taga seisma jätab ja uuesti käima paneb, aga tühja sest, sõidutunnetuse saab kätte ikka.

Ma mõistan teid!

Pärast mõnesajakilomeetrist proovisõitu erinevatel teedel mõistan ma täielikult oma Leedu kolleegi ja seda, miks ta ostis just selle auto. Sest 3. seeria BMW sõidab ka ilma M-tähiseta pagana hästi nii maanteel, linnas kui ka ringrajal, olles seejuures pagana ökonoomne. Ja ka selle auto roolist väljumine on sama raske kui teleka kinnipanemine märulifilmi kõige põnevamal hetkel.

Ma mõistan ka neid, keda iga päev linnaliikluses kirun, sest ka endal oli äärmiselt raske selle auto roolis rahulikuks jääda. Mis sest, et seda käitas vaid kaheliitrine, automaatkäigukastiga bensiinimootor. Ja kui te küsite, miks ma ei räägi sõnagi sellest, mis selle auto mudeliuuenduse käigus muutus, siis vastan: üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna.

Oleks üsna naljakas kirjutada pikk lugu sellest, et start-stop-nupu kroomrõngas on nüüd poole õhem kui enne. OK, BMW-fännide rõõmuks saabus mudeliuuendusega koos ka nelikvedu kaheliitrilisele diiselmootorile ja veel nipet-näpet, aga kel Baieri mootoritehase toodangu vastu tõsisem huvi, teab seda unepealt juba niigi.

Ja kui mu Leedu kolleeg peaks minult vastu küsima, millist autot mina endale tahaksin, siis ilmselt olekski minu vastus: BMW 320d xDrive Touringut. Ma olen lihtsalt pisut praktilisema loomuga kui tema.

Kahjuks aga ei ole mul mitut lisasissetulekut tootvat firmat, et endale 575 000-kroonise baashinnaga autot lubada. Ja enne kui jõuan sellele loole punkti panna, kuulen end taas sügavalt ohkamas...

BMW efektiivne dünaamika

BMW uudismudelite puhul räägitakse sellisest sõnapaarist nagu Efficient Dynamics. Mis imeloom see selline on? 

Tegu on BMW erinevate tehnoloogiliste uuendustega, mille eesmärk on vähendada kütusekulu ja olla keskkonnasõbralikum. Paketti kuuluvad näiteks järgmised lahendused.

Automaatne start-stop-funktsioon manuaalkäigukastiga sõidukitel: kui auto seisab paigal ja käik on neutraalasendis, lülitatakse mootor automaatselt välja. Kui juht vajutab siduripedaali alla, käivitub mootor taas automaatselt.

Pidurdusenergia regenereerimine: akut laetakse ka siis, kui auto veereb vabakäigul ja juht on jala gaasipedaalilt tõstnud.

Elektriline roolivõimendi: see tarbib voolu ainult siis, kui rooliratast tegelikult pööratakse.
Optimaalse käigu näidik manuaalkäigukastiga autodel: vastav sümbol tablool näitab juhile, milline käik on parasjagu kõige sobivam ja ökonoomsem.

Õhuvõtuavade automaatne avanemine ja sulgumine: radiaatori ees olevad klapid reguleerivad jahutusõhu voolu mootori juurde. Esiteks aitab see hoida mootori parimat töötemperatuuri, teiseks, kui klapid on suletud, parandavad nad auto aerodünaamilisi omadusi.

Vähendatud veeretakistusega rehvid, mis aitavad kahandada kütusekulu.

Kui siia lisada tipptehnoloogilised mootorid, nende viimase piirini timmitud klapiajastus- ja sissepritsefaasid nii bensiini- kui ka diiselmootoritel, optimeeritud aerodünaamika, kergkonstruktsioonid jms, siis polegi imestada, et 3. seeria 177 hj diiselmootoril, mis suudab paigalt 100 km/h kiirendada 7,9 sekundiga, on keskmine kütusekulu vaid 4,8 l/100 km. Pole paha!


BMW 318 sedaan

Uksi 4, kohti   5
Mootor R4, bensiin
Töömaht 1995 cm3
Võimsus 105 kW (143 hj) @ 6000 p/min
Pöördemoment 190 Nm @ 4250 p/min
Käigukast 6 AT Steptronic
Jõuülekanne esivedu
Rehvimõõt 205/55 R 16
Pikkus 4520, laius 1817, kõrgus 1421 mm
Telgede vahe 2760 mm
Pakiruum 460 l
Kütusepaak 63 l
Tühimass  1360, kandevõime 520 kg
Tippkiirus 210 km/h
Aeg 0-100 km/h 9,1 s
Keskmine kütusekulu 5,9 l
CO2 pääst 142 g/km
Garantii 2 aastat
Roostegarantii 12 aastat
Hind alates 429 000 kr
BMW 3 hind alates (1.6 122 hj) 409 000 kr
Kindlustuskulu aastas 18 308 kr

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles