Saksa riigiraudtee katsetab uut vesiniku jõul töötavat rongi

Copy
Deutsche Bahni reisirong Müncheni raudteejaamas. Foto on illustratiivne.
Deutsche Bahni reisirong Müncheni raudteejaamas. Foto on illustratiivne. Foto: www.imago-images.de/imago images/Mario Aurich / Scanpix

Saksamaa katsetab uut vesiniku jõul töötavat rongi, teatas esmaspäeval riigiraudtee Deutsche Bahn.

Deutsche Bahni teatel arendatakse koos tööstushiiu Siemensiga 2024. aastaks uus rong ja tankla, mis suudaks tankida vesinikronge vaid 15 minutiga, ehk sama kiiresti kui tangitakse tavalisi diiselronge.

«Asjaolu, et me suudame tankida seda rongi sama kiiresti kui diiselrongi näitab, et üleminek kliimasõbralikule transpordile on võimalik,» ütles Deutsche Bahni juhatuse liige Sabina Jeschke.

Saksa riigiraudtee plaanib langetada süsihappegaasi emissiooni 2050. aastaks netonulli, kuid see tähendab 1300 diiselveduri väljavahetamist.

«Me peame langetama fossiilsete kütuste tarbimise nulli... Siis ei käita me ühtegi vedurit tavapärase diisliga,» ütles Jeschke.

Siemensi rong säästab aastas umbes 330 tonni süsihappegaasi ja selle tippkiirus on 160 kilomeetrit tunnis, teatas Deutsche Bahn.

Vesinikrongi aastane katseaeg on plaanis Tübingenis Lõuna-Saksamaal.

Siemens jääb vesinikvedurite poolest maha oma Prantsuse rivaalile Alstomile.

Alstom tõi maailma esimese vesinikrongi kasutusse 2018. aastal Saksamaal Alam-Saksi liidumaal.

Alstomi Coradia iLinti rong on saanud Saksamaal juba 41 tellimust ja septembris alustas see tegutsemist ka Austrias.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles