Kiirrongiga Riiga - 1 tunni ja 42 minutiga

Copy
Foto: Rail Baltic

Rail Baltica kiirrongid Tallinnast nii Varssavisse kui ka Vilniusesse hakkavad väljuma hinnanguliselt neli korda päevas. Näiteks Riiga jõuab rongireisija tunni ja 42 minutiga ja eeldatav piletihind on 38 eurot, mis on üle kahe korra kiirem kui auto või bussiga mööda maanteed ning ajaliselt võrreldavast lennuühendusest üle kolme korra soodsam.

Rail Baltica projektsõiduplaani kohaselt kasvab kümne aastaga päevaste väljumiste arv kuueni ning Tallinnast ja Pärnust saab lõunanaabrite pealinna ja ka Leetu-Poola sõita iga kahe tunni tagant.

Riia tuleb Eesti inimestele kordades lähemale ja annab isikliku auto või bussiga reisijatele umbes 2,5-tunnise ajasäästu. Riia Keskraudteejaamast jõuab omakorda Riia rahvusvahelisse lennujaama ligikaudu 10 minutiga ning minimaalseks väljumiste sageduseks on üks rong iga poole tunni järel.

Öörongide populaarsuse kasv

Projektsõiduplaanile tuginev eeldatav sõidugraafik ja piletihind teeb­ rongist tõsise alternatiivi ka lennureisijatele. Kõrvuti kuni 249-kilomeetrise tunnikiirusega liikuvate kiirrongide kõrval on planeeritud ka kuni 200 km/h sõitvaid regionaalsed rongid ning igapäevaselt samuti vähemalt üks öörong Varssavi ja Berliini suunal.

Kogu Euroopas on öörongide populaarsus viimastel aastatel kasvanud ning paljud eelistavad Euroopa avastamiseks kasutada rongi ja oma autot. Autoturism kogu perega pole võõras ka Eesti inimestele ning just neile sobib hästi ka pisut üle kaheksa tundi kestev öine rongisõit Varssavisse, mis asendaksid 13-14-tunnist teekonda raskeveokitega pikitud Via Baltical.

Öörongid on Euroopas taas populaarsust kogumas nii tänu selle sõiduviisi mugavusele kui ka inimeste kasvanud keskkonnateadlikkusele – neljaliikmelise pere lennureisil Varssavisse on tinglikuks ökoloogiliseks jalajäljeks üle 800 kilogrammi süsihappegaasi, keskmise kütusekuluga auto puhul 220 kilogrammi ning rongiga seevastu vaid 11-12 kilogrammi.

Baltimaade linnade vahelised sõiduajad ja eeldatavad piletihinnad võrdluses sõiduauto, bussi ja lennukiga on järgmised:

Foto: Rail Baltic

Kaubarongid

Plaani kohaselt liigub Rail Baltica raudteerööbastel maksimumkiirusel kuni 120 km/h igas tunnis 2-3 kaubarongi, rongide arv varieerub raudteelõiguti. Rongide hinnanguline teljekoormus on seejuures kuni 25 tonni ja pikkus kuni 1050 meetrit. Kaubaveo hõlbustamiseks Rail Baltica trassil luuakse kolm suuremamõõdulist multimodaalset kaubaterminali – Eestis Muugale, Lätis Salaspilsi ning Leedus Palemonasesse.

Kavakohaselt saab kuni 80% Rail Baltica trassil liikuvates kaubarongidest olema multimodaalset tüüpi. See tähendab, et transporditavat kaupa saab hõlpsalt liigutada maanteedelt raudteele, vähendades oluliselt õhu saastumist ja liiklusummikuid. Lisaks tekib võimalus suurendada märgatavalt üldist liiklusohutust.

* Kiirrongide väljumissagedus põhineb eeldataval reisijate nõudlusel, mida võeti arvesse Rail Baltica liiklusgraafiku koostamisel aastateks 2026-2056. Kava on koostatud konsortsiumi poolt, kuhu kuulusid Saksamaa ettevõtted ETC Gauff Mobility GmbH ja Institut für Bahntechnik GmbH ning Taani konsulteerimisfirma COWI A/S. Liiklusgraafiku koostamisel kasutati integreeritud lähenemist, mille puhul lähtuti rongide ajagraafiku välja töötamisel turunõudlusest.

Copy
Tagasi üles