Go Track hakkab Lelle–Pärnu raudteelõiku remontima

BNS
Copy
Foto: Pixabay

Tänavu algab Lelle–Pärnu raudteelõigu remont, et vedada sellel Rail Balticu ehituseks vajalikke materjale kiirusega kuni 40 km/h – selleks sõlmis Edelaraudtee lõppenud aasta viimasel päeval lepingu Go Trackiga, kes hakkab reaalselt remonti tegema.

«Rail Balticu ehituseks oleme arvestanud väga paljude ehitusmaterjalidega, hinnanguliselt isegi paarsada tuhat rekatäit. Sel aastal saab Lelle-Pärnu raudteelõik kaubarongide liikumiseks korda, et mitte üle koormata niigi tiheda liiklusega maanteed,» ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas.

Eelmise aasta oktoobris sõlmis MKM Edelaraudtee AS-iga 5,8 miljoni eurose lepingu võimaldamaks eraomandis oleva raudtee korrastamise Rail Balticu ehitusmaterjalide etteveoks. Edelaraudtee korraldatud riigihanke tulemusel remondib taristuehitusettevõte Go Track raudtee Lellest Pärnu kaubajaamani. Remonti tehakse 2021. aasta ehitusperioodi jooksul. Edelaraudtee juhi Rain Kaarjase sõnul on raudteelõigu sõidukorda viimiseks planeeritud mitmeid erinevaid remonditöid.

«Plaanis on välja vahetada praegu kehvas seisukorras olevad liiprid ja ka väike osa rööbastest, lisada killustikku, remontida pöörangud ja ülesõitude katendid ning tööde käigus rekonstrueerida ka Koogiste sild,» selgitas Kaarjas.

Peamised ehitusmaterjalid, mida hakatakse mööda Lelle-Pärnu raudteed vedama, on rööpad, liiprid, aga ka liiv ja kruus. Rail Balticu rööpad on kuni 50 meetrit pikad ning ainuüksi Tootsi–Ikla Rail Balticu lõigule on arvestatud neid ligi 24 000 tonni. Pärnumaale tuleb sama lõigu ehituseks tuua ka 600 000 tonni ballastkillustikku, mida saab samuti vedada mööda Lelle–Pärnu raudteed.

Ühtlasi on Rail Balticu muldkeha ehituseks kavas mööda raudteed vedada põlevkivi aherainest valmistatud killustikku Ida-Virumaalt. Lisaks ehitusmaterjalidele on võimalik mööda raudteed vedada ehitusmaterjale ka muudele objektidele või nende lähedusse, näiteks maanteede ehituseks.

MKM rahastab Lelle-Pärnu remonti Euroopa Ühendamise Rahastust (CEF) 81 protsendi osas ning riigi omafinantseering on 19 protsenti. CEF-ist saadud rahasid võib Eesti kasutada Rail Balticu ehitamiseks ning trassi ehituse korraldamiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles