5 lihtsat nippi, kuidas väikeettevõte suureks kasvatada

Copy
Estonishing Stay asutaja Evelin Org
Estonishing Stay asutaja Evelin Org Foto: Erakogu

Maailmas pole kunagi olnud nii palju tooteid ja teenuseid kui praegu. Väga tihe konkurents igas valdkonnas muudab alustaval väikeettevõtjal teiste seast välja paistmise üliraskeks. Ometi on see võimalik! Selleks on vaja efektiivset turundusplaani, mis aitaks suurendada müüki, konkurentsivõimet ja klientide hulka. Paratamatult osutub see aga paljudele tõeliseks väljakutseks, kuna iga samm peab olema strateegiliselt ja teadlikult läbimõeldud. Nõu, kuidas saab väikeettevõtja oma ärile hoo sisse lükata, saab iga päev Tallinna ettevõtluskeskusest.

Turundus on kõik see, mis paistab ettevõttest välja: kuidas suheldakse klientidega, esindatakse end nii üritustel kui ka veebis ja täidetakse lubadusi. Selle valdkonnaga on põhjalikult tutvunud Estonishing Stay üks asutajatest Evelin Org. „Eestis on väga lihtne ettevõtet luua, aga märgatavalt raskem ja olulisem on selleks vajalik eeltöö alates kontseptsiooni ja tegevusplaani paika panemisest kuni müügi- ja turundusstrateegiani välja,” ütleb ta. 2019. aastal otsustasid Evelin ja tema äripartner Gerdi Arst oma kogemused hotelli- ja kinnisvaramaailmas kombineerida ning luua originaalse hotellilaadse teenuse, pakkudes koostööd nii investoritele kui ka majutust otsivatele klientidele.

Oma teadmiste täiendamiseks osales Evelin Tallinna ettevõtluskeskuse turundusstrateegiakoolitustel, kust sai kasulikke nippe alates SEO-st (otsingumootorite optimeerimine) kuni kodulehe loomiseni välja. „Ettevõtluskeskuse kogenud konsultandid aitasid mul võimalikult lihtsalt aru saada, mida on vaja äri kasvuks,” räägib Evelin. Saadud nõuanded on oluliselt edendanud tema arusaama turundusest ja selle tähtsusest. „Alustades vaid 14 korteriga, ei oleks ma arvanud, et 2022. aastaks on meil juba 200 külaliskorterit,” imestab Evelin. Ligi seitsme tuhande kliendi tagasiside põhjal on Estonishing Stay üks linna paremaid majutusteenuse pakkujaid. Nii hea tagasiside hinnang poleks tema arvates olnud võimalik ilma ettevõtluskeskuse abita.

Evelini jaoks on kõige meeldejäävam soovitus koolitustelt seotud eripära ja kire avastamisega. „Proovi leida lünk turul, mida on vaja täita ja mida sa täidaksid kogu südamega. Olles sajaprotsendiliselt projektis sees, võib kasv tulla varem, kui sa seda oodata oskad,” kinnitab ta.

Tallinna ettevõtluskeskuse konsultant Triin Abel
Tallinna ettevõtluskeskuse konsultant Triin Abel Foto: Marika Talpas-Taltsepp

Väikeettevõtjate inspireerimiseks ja abistamiseks on Tallinna ettevõtluskeskus pannud kirja kõige sagedasemad vead ettevõtete turundusstrateegias. Siin on viis lihtsat turundusnippi, millega peaks ettevõtluskonsultant Triin Abeli sõnul arvestama iga ettevõtja.

1. Ole ise enda ettevõtte brändisaadik

Sinu suhtumine ettevõttesse mängib väga suurt rolli äri arengus. Seda on kaugelt näha, kas ja kui palju sa ise enda ettevõtet armastad. Ära karda olla pildis oma ettevõtte kodulehel ja sotsiaalmeedias. Näita oma kirge pakutava toote või teenuse vastu avalikel üritustel ja räägi enda ettevõttest. Mida rohkem oled ettevõttega pildis, seda rohkem jääte sina ja sinu bränd inimestele meelde.

2. Võta aega ja suhtle kliendiga

Pea meeles, et klient on kuningas. Just seetõttu on väga tähtis kuulata nende tagasisidet ja vastavalt sellele tegutseda. Mõtesta läbi, millist kasu nad saaksid sinu ettevõttelt? Miks nad loobusid sinu tootest/teenusest või seda hoopis aktiivselt kasutavad? Pidev suhtlus klientide ja koostööpartneritega aitab sul paremini mõista nende soove ja oma toodet/teenust vastavalt kohendada. See on kõige lihtsam ja odavam turu-uuring, mida saad ettevõtte arendamiseks teha.

3. Tee oma ettevõtte koduleht ja sotsiaalmeedia korda

Tänapäeva digitaliseerunud maailmas on veeb üks olulisemaid info saamise kohti. Põhjalik info kodulehel annab kliendile hea ülevaate ärist ja sinu professionaalsusest. Veendu, et seal on oluline info: ettevõtte nimi, meeskonna pildid ja kontaktid, aadress, registrikood, piisavalt sisu ja pilte ka toote või teenuse kohta ning ettevõtte lugu. Kui osutad mõnd teenust, siis too välja, mis piirkonnas seda teed. Toote puhul anna teada, kust saab seda osta või kus proovida. Ettevõtetele, kes plaanivad oma tooteid-teenuseid pakkuda välisturgudel, on oluline ka ingliskeelne sisu.

4. Tee oma ettevõtte tegevusest kvaliteetsed pildid

Tänapäeval ei piisa ainuüksi läbimõeldud tekstist veebilehel. Kvaliteetsed pildid ettevõtte kodulehel ja sotsiaalmeediakontodel annavad ärile professionaalse mulje. Korralik fotopank on kasulik ka koostööde puhul, kui on vaja tooteid ja teenuseid tutvustada.

5. Täida oma lubadusi

Veendu, et teenuse või toote kohta antud lubadused on vettpidavad. Olgu selleks siis kvaliteet, parim hind, kiire tarneaeg vms. Kui tekib probleem, ära kao kliendi jaoks ära. Teinekord võib juhtuda, et tarneaeg pikeneb, siis ole kliendiga ühenduses ja hoia teda kursis. Lubadus kujundab kliendi ootust ning kui see ei täitu, kaob kliendi lojaalsus sinu ettevõttele.

Kui sa oled alustav väikeettevõtja, kes tunneb, et vajab abi õige sihi seadmisel, nõu kasulike müügi- ja turunduskanalite valikul või kliendi määratlemisel, siis tule arengunõustamisele Tallinna ettevõtluskeskusesse. Peale konsultatsiooni pakume ka ettevõtluskoolitusi, mis aitavad edukalt ja õigesti äritegevusega alustada.

Rohkem infot leiad veebilehelt www.tallinn.ee/ettevotjale.

Copy
Tagasi üles