Pandeemia mõjus hästi elektriautode turule (1)

Copy
Elektriautode laadimispunkt Oslos.
Elektriautode laadimispunkt Oslos. Foto: TERJE SOLSVIK/REUTERS/SCANPIX

Kuigi koroonapandeemia põhjustas automüüjatele Euroopas peavalu, siis elektriautode müük kannatas kriisi tõttu vähem ja Euroopa riigid suutsid suvel müüginumbritega isegi Hiinale järele jõuda.

Tänavu müüdi 17 Euroopa riigis kokku üle ühe miljoni pistikust laetava auto, selgub Schmidt Automotive Researchi andmetest. Euroopa riigid suutsid suvel oma müüginumbritega isegi Hiinale järele jõuda.

Tõeline tegija on sellel alal Norra. Helsingin Sanomat kirjutab, et maailma esimese riigina ületasid seal elektriautod 2020. aastal esmakordselt registrisse võetud autodest poole. Müüdud autodest 54 protsenti olid elektriautod, neli müüduimat mudelit olid Audi, Tesla, Volkswageni ja Nissani valikust.

Kuigi Norra on Lääne-Euroopa suurim naftatootja, on riik toetuste abil asunud võimsalt elektriautode müüki edendama, vahendab Reuters. Eesmärgiks on võetud, et 2025. aastaks oleksid kõik müüdavad uued autod nullemissiooniga. «Me oleme kindlalt ajakavas, et saavutada 2025 eesmärk,» ütles Norra Teedeliidu tegevdirektor Oeyvind Thorsen pressikonverentsil.

Norra riiklik toetuspakett hõlmab praegu erinevaid maksusoodustusi, näiteks vabastus tulu- ja impordimaksust, vabastus iga-aastasest teemaksust, samuti saavad elektriautod soodustusi parkimis-, teetolli- ja praamitasudes.

Riik on panustanud ka laadimispunktide võrgustiku väljaehitamisse, eesmärgiks on kaks kiirlaadimispunkti iga 50 kilomeetri kohta peamistel teedel.

Riiklikke toetuspakette elektriautodele tõhustasid sel aastal ka Prantsusmaa ja Saksamaa. Kliima- ja teadusuudiseid vahendava Bloomberg Green hinnangul on need nüüd maailmas ühed parimad.

Automüük kannatas Soomes. Aastal 2020 registreeriti kokku 96 415 uut isiklikku autot, mis on 15,6 protsenti vähem kui 2019. aastal. See on viimase 20 aasta eelviimane tulemus, ainult 2009. aastal oli registreerimiste arv väiksem, kirjutab Helsingin Sanomat.

Täiselektriautode ja laaditavate hübriidide arv aga moodustas Soomes uutest registreeritud autodest 18 protsenti. Kõikidest eelmisel aastal müüdud autodest olid täiselektrilised 4,4 protsenti, 2019. aastal oli vastav number 1,7.

SEB ja Enefit Volt andmetel kukkus Eesti autoturg sel aastal umbes 30 protsenti, kuid elektriautod näitasid stabiilseid müüginumbreid ka meil. Kõikidest müüdud autodest olid elektrilised kolm protsenti, mis on suurem kui eelmistel aastatel. Elektriautode üldarv püsib siiski endiselt väike.

Artikli autor on Postimehe ajakirjanduskooli praktikant.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles