Coffee People: kuidas valmib maailma parim kohv?

Copy
  • Coffee People’i peamised tegevusvaldkonnad on kohvi röstimine ja pakendamine ning kohviseadmete müük, lisaks korraldatakse kohvikoolitusi ja degusteerimisüritusi.
  • Coffee People on võitnud Eesti Disainiauhinnalt kulla pakendikategoorias.
  • Ettevõtte valikus olevad tooted on funktsionaalsed ning esteetilised.

Kvaliteetse kohvi tootmine nõuab aega, teadmisi ning oskusi. Üks asi on valmis saada maailma parima kohviga, teine asi on see muuta tarbijale atraktiivseks ning vajalikuks. Musternäidis sellest on Eesti esimene erikohvi röstimiskoda Coffee People, kus lisaks suurepärasele kohvile pannakse rõhku ka farmerite õiglasele tasustamisele ja keskkonnasõbralikule tootmisele.

Kuidas teha (õiglane) teadlik valik

Lisaks päritolumaale, rösti tumedusele ja liigile, on võimalik kohvisid eristada ka kui fair trade ehk õiglase kaubanduse või direct trade ehk otsekaubanduse toode.

Täna on fair trade rahvusvaheline kokkulepe, mille eesmärk on toetada arengumaade farmereid ja tootjaid, kes kasvatavad peamiselt kohvi, kakaod, teed, suhkruroogu, šokolaadi ja puuvilju.

Direct trade ehk otsekaubandus töötati välja otseselt õiglase kaubanduse süsteemile parema alternatiivi pakkumiseks. Konkreetse reeglistikuga ja üha keerulisemaks muutuva fair trade süsteemi kõrval on direct trade avatum kaubandusvorm, mis juhindub vastastikku kasulike kokkulepete tegemisest.

Kui fair trade lubab maksta kohvifarmerile fikseeritult 0,2 USD kohvikilo kohta rohkem kui on selle börsihind ning seejuures ei garanteeri, et lubatud kõrgem tasu tõesti ka kohvifarmerini jõuab, siis otsekaubanduse puhul on hind ostja ja müüja vaheline kokkulepe, tulenedes kauba kvaliteedist. Coffee People’i tootmisjuht Arnold Ilves oskab omast kogemusest öelda, et see võib olla kordades kõrgem võrreldes börsihinnaga ning tänu otse sõlmitud kokkuleppele liigub ka otse ostjalt kohvifarmerile.

Röstimise käigus tulevad kohvis esile 1200 erinevat keemilist ühendit, mis annavad kohvijoogile maitse ja aroomi.

Enamik (kommerts)kohvisid röstitakse eesmärgiga ühtlustada erineva päritolu ja maitseomadustega rohelisi ube. Selleks, et tagada oma kohvijoogile ühtlast ja stabiilset maitset, on tootjatel ainult üks võimalus – röstida kohvi kuni domineerivaks saavad rösti maitsed, mitte rohelise oa enda karakteristika.

Alternatiiviks sellele on specialty ehk erikohvi röstimiskojad, kus rohelist kohvi ostetakse farmipõhiselt, et tagada tooraine ühtlane kvaliteet. See võimaldab keskenduda mitte maitsete ühtlustamisele vaid rohelise kohvi potentsiaali välja toomisele.

Coffee People röstimiskoda pruunistab Eestis ainukesena oma kohvi kõrgtehnoloogilise Loring röstimismasinaga, kus ube kuumutab tulise õhu ringlus. Võrreldes teiste turul olevate röstimismasinatega, taaskasutab Loring kuni 85% oma soojusenergiast ning ühtlasi võimaldab maitsetel koonduda oa enda sisse.

Uue toote tutvustamise peab läbi mõtlema

Foto: Coffee People OÜ

Mõeldamatu on turule tuua parimate väike- ja perekohvifarmerite käsitöökohvi pakendis, mis on mittemidagiütlev. Koostöös kunstnikute Marju ja Margus Tammikuga tabati õige emotsioon, kus lisaks unikaalsusele anti edasi iga kohvi omapärane koondkuju.

Coffee People’i pakendid pälvisid 2015. aastal Eesti Disainiauhinna Parima Pakendi tiitli ning Hõbemuna 2016. aastal.

Foto: Marek Metslaid

Maailma parim kohv, siit samast Eestist

Maailma erilisemate kohvileidude tutvustamiseks on Coffee People siinsete kohviarmastajate jaoks loonud erilise veebikeskkonna. „Suur osa tarbijaid on oma ideaalse kohvi leidmise teekonnal – seda on näha meie püsitellimuse ehk subscription-keskkonnas, mis võimaldab kliendil proovida iga nädal, iga kuu või kasvõi kord kvartalis erinevaid kohvisid, ilma et ostukorvi summa muutuks“.

Ettevõte pakub võimalust ka kohvitootmise telgitaguseid piiluda – maksimaalne grupi suurus koroonapiirangute lõpuni on kaks inimest ning vajalik on eelnev registreerimine. Lisaks sissejuhatavale loengule ubade pruunistamisest, on võimalik ära maitsta kõik Coffee People’i sortimendis olevad kohvid, alustades Colombiast lõpetades kõige uuema saagiga Etioopiast.

Oma tops on kuningas

Me kõik teame, et mõjutame oma tarbimisharjumustega meid ümbritsevat keskkonda ja loodust. Coffee People annab panuse prügi vähendamisesse ning kraanivee tarbimise propageerimisse, pakkudes taaskasutatud ja kemikaalivabadest materjalidest valminud disainiauhindadega pärjatud kohvitopse ja veepudeleid.

Juba 15 kasutuskorraga hoiad kokku sama palju ressursse kui kasutati Frank Green topsi või termose tootmiseks.

Foto: Marek Metslaid

Frank Green’i tooted

  • on valmistatud taaskasutatud kemikaalivabadest materjalidest
  • on topelt termoseseintega pikemaks temperatuuri hoidmiseks
  • on üdini vettpidav
  • on kerge puhastada
  • ei võta juurde erinevaid maitseid

Frank Green termosed ja veepudelid on Good Design ja Premiers Design võitjad.

Kohvitarvikute tootjaid on turu palju, kuid vaid vähesed on kombineerinud funktsionaalsuse ja esteetilise disaini. Fellow filterkohvi valmistamise komplektid ning kannud on ühes majapidamises kui stiilielemendid.

Fellow toodetega on võimalik tutvuda Coffee People esindussaalis (Sära tee 9/1, Peetri alevik) ja kodulehel (www.coffeepeople.ee), Gourmet Coffee kohvikus (Koidula 13a, Tallinn) ja Stockmannis.

Stockmannis on pakkumine veebruarikuus (1-28.02), mille raames on kõik Fellow valamis- ja teekannud Stockmanni püsikliendikaardiga -20%.

Copy
Tagasi üles