JUUBEL! Maru Betoonitööd OÜ - 10 aastaga betoonitööde töövõtjast omalahendustega kompleksteenuse osutajaks

Copy
Foto: Länsimetro

Maru Betoonitööd OÜ  alustas tegevust 2011. aastal, mis tähendab, et käesolev aasta tõotab tulla mõnevõrra pidulikum - ehitusturul on toimetatud 10 edukat aastat. Selle aja sisse jääb nii tõuse kui mõõnu, peamiselt siiski tõuse ning 296 ägedat ja õpetlikku objekti 85-le erinevale tellijale Eestis, Soomes ja Rootsis.

Taavi Varb, Maru Betoonitööd OÜ juhatuse liige meenutab, et kui ettevõttega alustati, siis peatöövõtjate jaoks olid nad pigem tavapärased alltöövõtjad, ühed paljudest betooni „lödistajatest“.„Tegime raketisetöid, armeerisime ja valasime betooni nii nagu kümned meie kolleegid ja konkurendid,“ ütleb ta ning märgib, et üsna varsti oli selge, et kliendi vajadustele tuleb läheneda sootuks teisiti. „Olles Maru kontsernis, oli nii meile kui meie sõsarfirmadele selge, et peame keskenduma kliendi tegelikele vajadustele ja pakkuma betoonkonstruktsioonide kompleksteenust.“

See tähendab, et kliendile pakutakse betoonitööde tervikut, mis on eeskujulikult projekteeritud, dokumenteeritud ja terviklikult hallatud. „Kuna ehitusturg on killustatud, hinnasurve kasvav ja konkurents tihe, on viimaste aastate trend, et peatöövõtjad otsivad tihti betoonitöödele tegijat, kes pakuks ainult odavaid töömehi, ise ostetakse materjalid ja tahetakse alltöövõtjate tööd korraldada ning katmata jääb kogu dokumenteerimise ja töökorralduse pool,“ toob Varb välja kurva olukorra. Maru Betoonitööd OÜ eesmärk on tagada, et tellija saaks tegeleda oma põhitegevusega ega peaks sekkuma igapäevaselt betoonitööde nüanssidesse.

Kuna aga tegemist on Maru Betoonitööd OÜ juubeliaastaga, siis on hea vaadata ajas tagasi ning teha väike ülevaade iseloomulikest objektidest, millega on ettevõte seotud olnud.

2011 Enefit 280 Auvere õlitehase ja elektrijaama kütuse etteande rajatised

Alustava ettevõttena pidi Maru Betoonitööd OÜ ligi 100 töömehega rajama Eesti Energiale ca 3000m3 keerulisi tehnilisi betoonkonstruktsioone ja seda kolme kuuga. Näiteks ehitati kuni 8 meetri sügavusele maa sisse põlevkivi purustite hooneid ja rajatisi koos kuni 100 meetri pikkuste maa-aluste ühendustunnelitega. Ka traforuumid ja muud rajatised kuni transpordi lintide pesuvee settebasseinideni on ehitatud Maru Betoonitööd OÜ poolt. Sellelt objektilt saadi unikaalne oskus ja kogemus veekindlate betoonkonstruktsioonide rajamise osas kuna põhimahus olid rajatised maa all pinnase vees.

Foto: Maru Betoonitööd OÜ

2012 Tyynenmerankatu 7 kortermaja Helsingis

Kui minna näiteks Tallinkiga Länsisatama kaudu Helsingisse, siis esimene kortermaja sadamas on Eesti ettevõtte poolt rajatud. „Teostasime YIT Rakennusele hoone vundamentide ja kandekonstruktsiooni monoliitbetoonitööd ja elementide paigalduse ning monolitiseerimise,“ räägib Varb, kelle sõnul on Eestis selline terviklik tööde teostus tavapärane, kuid Soomes oli veel kümmekond aastat tagasi selline lähenemine erandlik, et üks ettevõte teostab hoone karkassi ehituse koos materjalide tarnega algusest lõpuni.

Foto: Maru Betoonitööd OÜ

2013 Ülemiste liiklussõlme tugimüürid, vahe- ja kaldasambad

Antud objektil tuli ettevõttel rajada üle kilomeetri jagu erinevaid tugimüüre ning töid teostati ligi poolteist aastat karmidest talvetingimustest südasuveni. „Kuna tegemist on Tallinna liikluse ühe tuiksoonega pidi objektil olema tagatud liikluse läbivool, mis tähendas, et ehitustööde teostamisel tuli tagada liikluse sujuvus,“ meenutab Varb, kelle sõnul on vaatamata erinevatele raskustele saavutatud terviklik lõpptulemus, millele on uhke tänagi peale vaadata. „Koos teiste töövõtjatega olime ka üks Aasta Betoonehitise auhinna saajaid.“

Foto: Martin Dremljuga

2014 Lõõtsa 5 Büroohoone

Tööstushoonete, kalapääsude ja tunnelite kõrval oleme rajanud ka pealtnäha „tavalisi“ büroohooneid. Tegemist on 13-kordse ca 1000 m2 põrandapinnaga büroohoonega, kus oluline oli tööde toestuse õige rütm, et seinad ja postid valmiks samas tempos vahelagedega. „Tihti on naljaga pooleks öeldud, et ehituses on tavaliselt kaks võimalikku tähtaega, kas jaanipäev või jõulud, antud objekti suurim väärtus peatöövõtja Nordeconile oli just meie ehituse kiire tempo: alustasime töid jaanipäeva paiku ja lõpetasimegi jõuludeks,“ meenutab Varb.

Foto: Maru Betoonitööd OÜ

2015 Laki 36 Büroo ja kaubandushoone

Antud objekt oli esimene suuremahuline hoone, mis valmis Maru Betoonitööd OÜ inseneride poolt koostatud lahenduse ja ehitusprojekti järgi. „Algselt täielikult monteeritava hoone karkassi projekteerisime ümber maa-aluses osas ilma välise hüdroisolatsioonita monoliitbetoonile, eraldi seisvate vundamentide asemel kavandasime koos Järelpinge Inseneribürooga kandva järelpinge betoonist plaatvundamendi,“ räägib Varb. Ka antud lahendus tagas tellijale lühema ehituskeskuse ja vähendas erinevaid ehitustööde etappe.

Foto: Maru Betoonitööd OÜ

2016 Ramirendi moodulmajade tehase vundamendi plaadid

„On hea meel, et oleme saanud oma pikaaegsele heale koostööpartnerile olla abiks nende endi tegemiste laienemisele kaasa aitamisel,“ märgib Varb, kes lisab, et kuna tööstushoonete puhul on oluline põrandate aastatepikkune püsimine, tuleb sääraseid töid teostada äärmise tähelepanuga, et ei tekiks astmeid, mis võivad takistada tööprotsesside sujuvat teostust. Ramirent Modular Factory tegevjuht Kristjan Edula meenutab: „Kokku 12 000 m² betoonpõrandaid valmis õigeaegselt, karmi ehitusjärelvalve heakskiidul. Tulemus on suurepärane- pärast aastatepikkust Ramirendi Jüri kesklao ja moodulmajade tehase hoonete kasutamist ei ole põrandatesse tekkinud pragusid, vajumeid ega pealispinna kulumist. Ramirendi pere poolt tooksin esile Maru Betoonitööd OÜ professionaalse meeskonna, kellega on lihtne suhelda ja jõuab kiiresti kokkuleppele!“

Foto: Ramirent

2017 Siimanni farmi biometaanijaam

Läbi aastate on betooniettevõtte üks töövaldkondi olnud erinevat liiki tööstus- ja energeetikaobjektid. Rajada on tulnud nii uusi soojus-elektri koostootmisjaamu, erinevaid katlamaju aga ka tootmise laiendamise ja ümber korraldamisega kaasnevaid seadmete tugikonstruktsioone ja põllumajandusrajatisi. Kõik need kogemused tulid kasuks kui 4 aastat tagasi asuti rajama Kesk-Eestisse põllumajandusfarmi biometaanijaama mahuteid.

Objekt esitas ka väljakutseid, sest silode seinad rajati järelpinge betoonist vee- ja gaasi tihedatena. Lisaks teostati mitmeid esmapilgul betoonitöödega mitte seotud töid nagu silode kattemembraanide paigaldamine.

Foto: Maru Betoonitööd OÜ

2018 Helsingi Olümpiastaadion

Spordirajatisel ehitati nii uusi betoonkonstruktsioone, erinevaid maa-aluseid ühendustunneleid, vundamentide tugevdusi, uusi trepikodasid ja treppe ning tribüünide alla uute ruumide seinu ja lagesid. Suure osa tööde mahust moodustas vanade konstruktsioonide tugevdamine. „Kuna töid tehti kitsastes oludes olemasolevate konstruktsioonide vahel ning arhitekti soov oli, et uued konstruktsioonid ei erineks vanadest, kasutasime kohati unustusehõlma vajunud töömeetodeid - suur osa raketistest on tehtud koha peal käsitööna puitprussidest ja -laudadest.“ Selliste konstruktsioonide rajamise oskus on tulnud ettevõttele kasuks mitmetel järgnevatel objektidel.

Foto: Maru Betoonitööd OÜ

2019 Länsimetro Soukka metroojaam

Espoos asuva Länsimetro metroliini laienduse Soukka peatuse kõik betoonitööd on teostatud Maru Betoonitööd OÜ poolt. Teostati kõik vundamendid, kaljuga piirnevad, kuni 10 meetri kõrgused seinad, eskalaatorite ruumi kaldega laed ja muutuva kõrgusega seinad. YIT Rakennuse projektijuht Konsta Karaskuru meenutab: "10 000 m3 mahuga betoonkonstruktsiooni lepingu edukas täitmine maa all nõuab väga palju koostööd. Julgen öelda, et sõlmides lepingu Maru Betoonitööd OÜ-ga, tagasime sujuvama koostöö, võrreldes sellega, kui kõnealune töömaht oleks jaotatud mitme töövõtja vahel." Maru Betoonitööd OÜ-l oli kogemusi sarnaste lepingutega ja nad suutsid keerulistes kohtades töökorralduse ning logistika vallas töid paindlikult organiseerida.

Foto: Länsimetro

2020 Avala parkimismaja

Kuna 2018. aastal teostas ettevõte Tallinna Lennujaama ca 40 000 ruutmeetrise parkimismaja betoonkarkassi projekteerimise ja rajamise, usaldati nende kätesse ka Avala kvartali parkimismaja.

Kaamos Ehitus ehitusjuht Marek Korbelainen: „Avala ärikvartali parkimismaja betoonitööde hanke soovisime läbi viia nn projekteerimis-ehitus töövõtuna. Kuna sellega hoiab aega kokku ja osapooli, kellega on vaja projekteerimise ja  ehitusperioodi vältel suhelda, on vähem.

Foto: Maru Betoonitööd OÜ

Kuna Eesti on väike ja ehitajad kuuluvad ühte nn kultuuriruumi, kuulsime, et Maru Betoonitööd OÜ on enda ridadesse kaasanud projekteerijad, kes suudavad pakkuda terviklahendusi. Seega oli Maru Betoonitööd OÜ-l hankel osalemistingimused täidetud.

Maru Betoonitööd OÜ poolt välja pakutud tervikahendus sobis meile kõige pareminini. Projekteerimine ja ehitus sujus suuremate tõrgeteta ning hoone valmis õigeaegselt."

Möödunud kümnendile tagasi vaadates leiab märkimisväärseid objekte veelgi, näiteks Postimaja rekonstrueerimine Tallinnas, Roseni 9 büroohoone ja Metropol hotell, Eesti Kunstiakadeemia uus hoone, Pirita tee 26 Meerhof esimene etapp, Clarion hotell ja Niittykumpu ja REDI kaubanduskeskus Helsingis, Mustamäe CHP Tallinnas ja Soomes Salo prügipõletus soojus-elektri koostootmisjaamad, Tallinna Vangla põrandatööd ning nagu mainitud, siis ka Tallinna Lennujaama parkimismaja ja Lennujaama trammipeatus.

Olgugi, et Maru Betoonitööd OÜ juubeliaasta on sattunud  tavapärasest veelgi keerukamale ja väljakutseid pakkuvale aastale, mis on tingitud koroonakriisist, siis kõigest olenemata on plaan jätkata viimastel aastatel valitud suunaga, milleks on betoonitööde kompleksteenuse pakkumine. „Oma tööd tundes ja seda hästi planeerides suudame rajada vastutusrikkaid betoonkonstruktsioone ka nõudlikele klientidele ja seda aastaajast sõltumata,“ kinnitab Taavi Varb, Maru Betoonitööd OÜ juhatuse liige.

Tutvu ettevõttega www.mbt.ee ja https://mbt.ee/tegevusvaldkonnad/

Copy
Tagasi üles