Paabut: jaemüük kasvab tänavu kuus protsenti

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Annika Paabut
Annika Paabut Foto: Mihkel Maripuu

Swedbanki makroanalüütiku Annika Paabuti sõnutsi on jaemüügimahtude kasv sel aastal ligikaudu 6 protsenti.

«Sellel aastal jaekaubanduse müügimahud kasvavad endiselt – esimene poolaasta tuleb meie hinnangul mõnevõrra tagasihoidlikum, kuna oodata on ühelt poolt majandusaktiivsuse langust, mis mõjutab töökohtade loomist ning turistide arvu. Teisalt on ka sisetarbijad veidi ettevaatlikumad seoses taaskasvanud määramatusega ning kerkinud sundkulutustega (suuremad kulud eluasemele), kirjutab Paabut majanduskommentaaris.

Aasta teisel poolel, mil ebakindlus Swedbanki prognoosi kohaselt maailmas oluliselt väheneb, taastub nii majandusaktiivsus kui ka kindlustunne, mis omakorda turgutavad ka jaekaubandust, leidis analüütik.

Statistikaameti täna avaldatud andmetel kasvas 2011. aasta detsembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsihindades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 6,1 protsenti (jaemüük, v.a. mootorsõidukid). Enim kasvas müük interneti või posti teel (47,2 protsenti), kasutatud kaupade kauplustes (31) ja toidukaupade, jookide ja tubakatoodete spetsialiseeritud kauplustes (35,1). Jaemüügi mahud kahanesid mootorikütuste müügiga tegelevates ettevõtetes. Ka kahanes farmaatsia- ja meditsiinikaupade ning kosmeetikatarvete jaemüügi maht.

Jaekaubanduse müügimahtude kasvu mõjutas nii pühad kui ka toidukaupade aeglasem hinnatõus. Ka mõjutas jaemüüki paranenud olukord tööturul – rohkem inimesi on leidnud tööd ning kerkinud on ka palgad, mis omakorda mõjutas inimeste julgust ja valmidust kulutada. Lisaks eestimaalastele panustasid jaekaubanduse müügimahtude kasvu ka turistid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles