ETV reklaamis sundimatult suurpanka

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maire Aunaste ja Emil Rutiku juhtimas saadet «Head uudised», milles näidatud pikk saatelõik SEB panga toredast siseelust ja üheskoos vaba aega veetvatest töötajatest ei olnud rahvusringhäälingu ajakirjanduseetika nõuniku Tarmu Tammerki hinnangul hea ajakirjandustavaga kooskõlas.
Maire Aunaste ja Emil Rutiku juhtimas saadet «Head uudised», milles näidatud pikk saatelõik SEB panga toredast siseelust ja üheskoos vaba aega veetvatest töötajatest ei olnud rahvusringhäälingu ajakirjanduseetika nõuniku Tarmu Tammerki hinnangul hea ajakirjandustavaga kooskõlas. Foto: Kaader saatest

Milline Eesti pank ei unistaks 21-minutilisest reklaamist rahvusringhäälingus kõige vaadatumal eetriajal? Rangete reklaamikeeldudega kammitsetud ETV saates «Head uudised» said SEB panga töötajad üleeile õhtul varjamatult kiita oma panga inimlähedust.



Üle-eestiliste positiivsete kultuuriuudistega alanud teisipäevane Maire Aunaste ja Emil Rutiku juhitud saade «Head uudised» jätkus lustaka SEB koori P.A.N.K. etteastega, mille järel võtsid stuudiotugitoolidel istet panga IT-arendaja, sisekommunikatsiooni juht ja ettevõtte üritusturundaja.



Vestlus, milles juttu peamiselt sellest, kui tore on SEBs töötada ning kuidas töötajad on koos ka vabal ajal, päädis ettevõtte romantilis-heroilise muusikali videoklipiga, kus töötajad laulsid sellest, kuidas tuleb tulla Tornimäele (panga asukoht Tallinnas – toim), kuna «tuues Tornimäele kulla, kasvab see palju ja rahal on seal hea olla».



Kui Postimees eile hommikul rahvusringhäälingu ajakirjanduseetika nõunikule Tarmu Tammerkile helistas, palus mees veidi aega vastamiseks, sest jõudis teisipäeva õhtul näha vaid osa saatest. Küsimärgid jäid aga õhku ning ta soovis saadet hommikul uuesti vaadata ja tegijatelt aru pärida.



Pärast seda teatas Tammerk, et saade tuli ju tegelikult välja hea algatusega – tutvustada lisaks põnevatele inimestele ka ettevõtete töövälist elu.



«Aga viis, kuidas saates ettevõtte siseelu tutvustati, ei olnud kooskõlas hea ajakirjandustavaga,» oli Tammerki hinnang, sest saatelõik SEB pangast ja selle koorist sisaldas liigselt reklaami.



Ka oli SEB lõik tema hinnangul ebaproportsionaalselt pikk ja liigselt ühe ettevõtte sisemist töökorraldust kiitev. «Kuidas öelda nüüd ära teistele suurettevõtetele, kes ka soovivad ETVs oma siseelu tutvustada, end inimsõbralikuna ja klientide peale mõtlevana näidata?» küsis Tammerk.



Üks Eesti pankadest, kes soovis jääda kommentaaris anonüümseks, tõdes, et reklaamimaiguline esinemine oli võrdlemisi kohatu. «Pankade avalikkusega suhtlemisel peaks praegu olema tähelepanu all see, kuidas inimesi majanduslanguse ajal aidata, olla neile nõustajaks ja partneriks rahaasjade ajamisel,» oli panga seisukoht.



Tammerki sõnul oleks ettevõtete tutvustamine avalik-õiguslikus ringhäälingus põhjendatud juhul, kui on selge, millist avalikku huvi teenib selle asutuse siseelu edendamine.



«Selle lõigu puhul on küsimus ka proportsioonides. Kui ettevõtte naljatoonil tehtud enesekiituse laul on illustratsiooniks, võetaks seda mõnusa vahepalana. Kui eneseülistuslikku pala ümbritseb aga veel ka ettevõtet ülistav jutt, tekib tõrge,» tõdes Tammerk.



«Pakkuda suurte miljonikasumitega firmat eeskujuks teistele ettevõtetele, kes soovivad ETVsse pääseda, pole kooskõlas avalik-õigusliku ringhäälingu põhimõtetega,» lisas ta.



Maire Aunaste tunnistas, et soovis parimat, kuid välja tuli halvasti. «Ma ei kujutanud siis ette, et ma reklaami teen. Võib-olla oleks pidanud paremini läbi mõtlema, aga kuna ma ei ole eluilmas nende probleemidega kokku puutunud, et ma teen kellelegi reklaami või et ma reklaami teha ei tohi, siis ma lihtsalt ei tulnud selle peale,» nentis ta.



Põhjuseks, miks kõik nii läks, oli Aunaste sõnul planeeritud saatekülalise Hirvo Surva ootamatu haigestumine, mistõttu tuli tal napi ööpäevaga leida saatesse uus teema ja uued inimesed.



Olles külastanud paar päeva varem Aunaste jaoks muljetavaldavat SEB üritust, oli see saatejuhi sõnul kui päästerõngas.



«Ma tõesti kujutasin ette, et ma räägin teemal, et kui hästi mõjub selline ühistegevus [koos laulmine – toim] töötamisele ja töötajatele,» rääkis Aunaste. «Eks ma teen nüüd sellest omad järeldused, et ma saangi vaid inimlikke probleeme näidata, aga ühtegi firmat ei tohi tutvustada.»


Loe ka repliiki lk 2

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles