Tallinnas Pirita teel 227 km/h sõitnud juht sai 30-päevase aresti (4)

Copy
Piirivalvebüroo Tallinna kordoni ametnikud mõõtsid eile öösel Pirita teel Kose tee poole liikuva auto kiiruseks 227 km/h.
Piirivalvebüroo Tallinna kordoni ametnikud mõõtsid eile öösel Pirita teel Kose tee poole liikuva auto kiiruseks 227 km/h. Foto: Politsei

Piirivalvebüroo Tallinna kordoni ametnikud mõõtsid eile öösel Pirita teel Kose tee poole liikuva auto kiiruseks 227 km/h, Harju maakohus karistas juhti 30-päevase arestiga.

Kui mõõtmisviga maha arvestada, ületas juht lubatud sõidukiirust mitte vähem kui 170 km/h. Lisaks juhile viibis sõidukis veel neli kaasreisijat.

Liiklusjärelevalvekeskuse teatel ei saanud ei juht ega ka kaasreisijad aru oma teo ohtlikkusest ning asi tegi neile pigem nalja.

Politsei pidas sõidukit juhtinud 32-aastase mehe kinni ja täna astus ta Harju maakohtus kohtuniku ette. Juhi sõnul soovis ta sõidukit proovile panna ja mõtles ka kaasreisijate turvalisuse peale, käskides enne «kiiruskatset» turvavööd kinnitada. Liiklusjärelevalvekeskus märkis, et elementaarne peaks olema turvavöö kinnitamine siiski enne sõidu alustamist.

Harju maakohtu otsuse kohaselt tuleb juhil veeta 30 päeva kinnipidamiskeskuses ja juhtimisõigus võeti lisakaristusena 12 kuuks. Juhtimisõiguse taastamiseks tuleb tal sooritada uuesti nii teooria- kui ka sõidueksam.

Liiklusjärelevalvekeskuse patrullitalituse juht Varmo Rein sõnas, et tema mäletamist mööda ei ole Tallinnas varem nii suurtel kiirustel kihutajat tabatudki.

«Õnneks ristus mehe teekond korrakaitsjatega, enne kui midagi traagilist jõudis juhtuda. Vähe sellest, et autojuht pani ohtu enda elu, riskis ta veel nelja sõidukis viibinud inimese eluga. Nõnda suurel kiirusel pole juhil võimalik reageerida ootamatustele ning kui mingil põhjusel oleks toimunud kokkupõrge kellegi või millegagi, räägiks me täna juba viie noore inimese surmast,» rääkis Rein.

Kiirusel 227 km/h liikudes on keskmise juhi reageerimismaa 100 meetrit ja täielikuks peatumiseks on vaja ruumi rohkem kui 300 meetrit.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles