Autoturg keset pandeemiat: kuidas kriisi ajal sõidukit osta?

Copy
Foto: Shutterstock

Covid-19 pandeemias said tugevalt kannatada mitmed majandussektorid, nii ka autoturg, ning lähima paari aasta jooksul endine olukord ilmselt veel ei taastu. Oksjoniplatvormi Exleasingcar müügijuht Aivaras Jakulevičius selgitab, kuidas kriis turgu mõjutas.

Foto: Exleasingcar

Mis autoturul pandeemia ajal toimus?

Umbes aasta tagasi keerasid autotehased üle kogu maailma uksed lukku ja sõidukite tootmine peatati. Uute autode tellimusi enam vastu ei võetud, sest mitte keegi lihtsalt ei teadnud, mida tulevik toob. Tegelikult ei tea seda keegi veel praegugi.

Kuigi nüüd, 2021. aasta esimeses pooles, on tootmismahud tasapisi suurenemas, siis on tarneajad endiselt väga pikad. Näiteks isegi veel praegu tuleb uue auto kättesaamiseks olla järjekorras vähemalt aasta ning kuna automüüjatel pole märkimisväärseid laovarusid, siis ei tasu lähiajal loota ka erilisi allahindlusi. Olukord on siiani väga ebastabiilne ning autoturu täielikuks taastumiseks kulub kindlasti veel vähemalt paar aastat.

Foto: Exleasingcar

Kuidas mõjutas see kõik oksjoniturgu?

Kuna me keskendume Exleasingcar oksjoniportaalis just kasutatud, paari-kolme aasta vanuste ning ühele omanikule kuulunud liisinguautode müügile, siis meie jaoks on kahtlemata oluline, et uute autode defitsiidi tõttu muutus märksa aktiivsemaks just kasutatud autode turg. Väljakutseks on jällegi see, et sellistele tingimustele vastavaid sõidukeid lihtsalt pole enam nii palju ringluses kui varem. Meie partneriteks on küll Euroopa suurimad liisinguautode müüjad, aga ettevõtted ei anna liisinguautosid enam edasimüüjatele tagasi, vaid pigem pikendavad lepinguid. See ongi põhjus. Midagi drastilist siiski pole. Näiteks kui möödunud aastal lisandus oksjoniplatvormile 4000-5000 autot päevas, siis praegu on see number veidi alla 4000.

Teiseks oluliseks muutuseks on hinnad. Kuna autosid on vähem ja nõudlus suur, siis on see kasutatud sõidukite hindu päris korralikult kergitanud. Viimase kuue kuu jooksul tõusid hinnad koguni 20-30% ning arvatavasti need lähiajal veel ei lange. Ja muidugi veel see, et konkurente on pandeemia ajal kõvasti lisaks tekkinud; mängijaid tuleb oksjoniturule aina juurde ning see sunnib meid klientide nimel veelgi rohkem pingutama.

Foto: Exleasingcar

Kas pandeemia on oksjoniturule pigem hästi mõjunud?

Jah, pigem küll. Kuna koroonakriisi ajal polnud võimalik minna esindusse autoga tutvuma või teha proovisõitu ehk et traditsioonilisel viisil ei saanud autot enam osta, siis hakkasid edasimüüjad otsima autode soetamiseks uusi võimalusi. Üheks selleks olid oksjonid. Tegelikult saime meiegi koroonalaine alguses tugevalt kannatada ning müük langes koguni poole võrra. Uute oludega kohanemiseks kulus mitmeid kuid, ent peagi jõudsime pandeemia-eelsele tasemele ning nüüd valib aina enam autode edasimüüjaid sõidukite ostmiseks just oksjoni.

Foto: Exleasingcar

Miks valida auto ostmiseks just oksjon?

Põhjuseid on mitu. Esiteks kindlasti see, et Exleasingcar oksjoniplatvorm on mõeldud kõikidele; osaleda saavad nii ettevõtted kui ka eraisikud. Teiseks, kuna Exleasingcar oksjoniplatvormi kaudu müüdavad autod kuuluvad Euroopa liisingufirmadele ja pankadele, siis on kõikidel autodel näha tegelik läbisõit ja nendele on teostatud korrapärane hooldus. Paljudel autodel on isegi veel kehtiv tehasegarantii. Kolmandaks kontrollivad kõiki oksjonitel müüdavaid sõidukeid litsentseeritud sõltumatud eksperdid, mistõttu võib oksjonil müüdavate autode kvaliteedis tõesti kindel olla. Neljandaks oluliseks eeliseks on kahtlemata suur valik, sest piirduma ei pea ainult koduturuga ning vaadata saab palju kaugemale. Enamik meie sõidukeid on pärit Belgiast, Hollandist, Prantsusmaalt, Saksamaalt, Itaaliast, Austriast ja Luksemburgist. Sugugi vähem tähtis pole ka see, et meie oksjoniplatvormi kaudu autot ostes viime auto kliendile kasvõi koju kätte. Hästi mugav ja terviklik lahendus.

Copy
Tagasi üles